دسته‌ها
اخبار خودرو

افزایش نرخ دیه و بیمه شخص ثالث در سال آینده

طبق اعلام و ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه در ماه‌های غیرحرام برای سال آینده ۱۹۰ میلیون تومان تعیین شده است. حال سؤال اصلی اینجاست که تعرفه بیمه شخص ثالث سال ۹۵ چقدر افزایش پیداخواهد کرد؟

به گزارش ویرلن از خبرآنلاین ؛ طبق معمول هر سال در روزهای پایانی اسفندماه نرخ دیه برای سال آینده اعلام شد. بر همین اساس و بنا بر ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۹۵ با ۱۵ میلیون تومان افزایش نسبت به سال جاری ۱۹۰ میلیون تومان در ماه های غیرحرام تعیین شده است.

با این افزایش، مهم ترین سؤال در حال حاضر این است که تعرفه بیمه شخص ثالث به عنوان بیمه‌ای که بیشترین سهم را در سبد فروش شرکت های بیمه دارد، افزایشی خواهد داشت یا مانند سال ۹۴ با وجود افزایش نرخ دیه، شخص ثالث گران نمی شود؟

مسعود حجاریان دبیر سندیکای شرکت های بیمه در این باره به خبرنگار خبرآنلاین گفت:« سال قبل افزایشی در بیمه شخص ثالث نداشتیم اما امسال حتما افزایش پیدا می‌کند».

وی افزود:« بیمه‌ها از نظر وضعیت مالی در شرایط خوبی قرار ندارند. حتما به اندازه افزایش دیه روی بیمه شخص ثالت هم افزایش اعمال می‌شود.در صورتی که بیمه شخص ثالث افزایش پیدا کند باز هم ۲۶ درصد کسری حق بیمه در مورد بیمه‌گران وجود دارد و اگر حق ثالث افزایش پیدا نکند در آینده بیمه ها با مشکل مواجه می‌شوند».

به گفته وی« در صورت ادامه کمبود ۲۶ درصدی کمبود در بیمه، شرکت‌ها در آینده قادر به پرداخت خسارات نخواهند بود چون ۲۶ درصد کسری حق بیمه روی آنها بار شده است».

حجاریان ادامه داد:« بیمه ایران بزرگترین بیمه است و ۵۰ درصد بازار را در دست دارد ولی سال قبل هم ۱۵۰۰ میلیارد زیان دید».

عباس فرآشتیانی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران هم در این باره گفت:« در رابطه با ابلاغ دیه سال آینده که ۱۹۰ میلیون ابلاغ شده است ما منتظر هستیم تا دولت تصمیم‌گیری کنند».
وی تأکید کرد:« هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه آیا حق بیمه شخص ثالث متناسب با افزایش دیه، افزایش پیداکند یا خیر اتخاذ نشده است».
این مسئول در بیمه دولتی ایران ادامه داد:« افزایش دیه برای سال آینده هفته گذشته به ما اعلام شد اما پایه حق بیمه تغییری پیدا نکرده است . دیه ماه های غیر حرام ۱۹۰ میلیون و دیه ماه‌های حرام حدود ۲۵۳ میلیون تومان شده است اما سال گذشته افزایشی روی بیمه شخص ثالث انجام نشد».

فرآشتیانی مجددا تأکید کرد:« ما تابع بیمه مرکزی هستیم تا ببینیم سیاستگذاری آنها چگونه است . تعهد اضافه شده است اما حق بیمه افزایش پیدا نکرده است.

وی در پایان افزود: «ما هیچوقت برابر با افزایش دیه، افزایش حق بیمه نداشتیم و باید تابع سیاستگذاران مانند دولت و بیمه مرکزی باشیم. »

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle