دسته‌ها
VIRLAN اخبار تکنولوژی برترینها حمل و نقل علمی و فناوری هواپیما

جنگ سایبری در آسمان

آمریکا می‌خواهد تا ۲۰۲۰ تسلیحات لیزری روی جنگنده‌هایش نصب کند
یک ژنرال نیروهای هوایی آمریکا اعلام کرده که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ روی جنگنده‌های خود تسلیحات لیزری و تجهیزات جنگ سایبری را نصب کند.

ژنرال هاوک کارلیزل،در جریان کنفرانس هوا و فضا که در آمریکا برگزار شد اعلام کرده که بر خلاف تصور برخی استفاده از تسلیحات لیزری به صورت گسترده خیلی دور نیست و نیروی هوایی ارتش آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ جنگنده‌های خود را به این نوع تسلیحات مجهز کند. این ژنرال نیروی هوایی در گفت و گو با سایت آرس تکنیکا با توصیف تسلیحات لیزری به عنوان ابزار نسل جدید درگیری‌ها تأکید کرده طی ۴ تا ۵ سال آینده تسلیحات لیزری جنگنده‌ها را قادر می‌کنند که موشک‌های شلیک شده،هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های دشمن را با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به گذشته هدف قرار دهند.
نیروی دریایی آمریکا هم سال گذشته از تسلیحات لیزری خود موسوم به LaWS رونمایی کرد که برای دفاع از کشتی‌ها در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین،قایق‌های کوچک و زیردریایی‌ها در نظر گرفته شده است. بوئینگ هم چندی پیش پدافند لیزری خودر ا برای هدف قرار دادن پهپادها معرفی کرد.

به گفته این ژنرال آمریکایی در نسل آینده نبردهای هوایی جنگ سایبری هم نقش ویژه‌ای خواهد داشت. در آینده طرف‌های یک نبرد تلاش خواهند کرد که سیستم‌های الکترونیکی جنگنده دشمن را هک کنند تا باعث سقوط یا اختلال در فعالیت آن شوند. ژنرال کارلیزل اعلام کرده که ارتش آمریکا می‌خواهد پای جنگ سایبری را به آسمان بکشد و ممکن است این نبرد در آینده نزدیک از داخل هواپیماها شکل بگیرد. به همین خاطر جنگنده‌ها مجهز به تجهیزاتی خواهند شد که سیستم‌های الکترونیکی جنگنده‌های دشمن را مختل می‌کنند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle