دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

۱۰ فستیوال‌ گل برتر دنیا + تصاویر دیدنی

به گزارش ویرلن ؛ فستیوال گل تقریباً هرساله در سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود که در آن‌ها زیبایی طبیعت با جنبه‌های مختلف سرگرمی آمیخته‌شده و به نمایش گذاشته می‌شود. از این فستیوال‌ها که زیبایی طبیعت در کنار فرهنگ‌های بومی جشن گرفته می‌شود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان به‌جا می‌ماند. در اینجا ما به ۱۰ تا از جذاب‌ترین فستیوال‌های گل جهان می‌پردازیم.

۱۰. فستیوال گل لاله‌ی درّه‌ی اسکاجت (Skagit Valley Tulip Festival)
فستیوال گل لاله که هرسال در درّه‌ی اسکاجت واشنگتن در طول ماه آوریل برگزار می‌شود در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد. این فستیوال همه‌ساله تورهای گردشگری را که در سرتاسر این درّه پراکنده‌شده‌اند به باغ‌های زیبای گل لاله جذب می‌کند.

۹. باتاگلیا دى فیورى، وینتیمیگلیا (Battaglia di Fiori,Ventimiglia)
این فستیوال هر ۲ سال یک‌بار در شهر وینتیگملیا برگزار می‌شود. لاباتاگلیا دى فیورى یا همان نبرد گل‌ها یک فستیوال عجیب است که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. این جشنواره در دو شب متوالی برگزار می‌شود. شب اول فقط موسیقی و رقص و آتش‌بازی است. قسمت اصلی جشنواره، شب دوم است که جشن کم‌کم به جنگ پرتاب گل بین مردم تبدیل می‌شود.

۸٫ بتلا دى فلورز (Batalla de Flores)
این فستیوال شگفت‌انگیز هرساله در آخرین یکشنبه‌ی ماه جولای در والنسیای اسپانیا برگزار می‌شود. در نمایش باشکوهی که در پاسئودلاآلامدا برپا می‌شود زنان جوان با لباس‌های سنتی سوار بر درشکه‌های آراسته به گل از مقابل جمعیت می‌گذرند. مردم به سمت افراد در حال رژه گل پرتاب می‌کنند و زن‌های درشکه‌سوار با راکت‌های تنیس از خودشان دفاع می‌کنند. همین موضوع، فستیوال بتلادی‌فلورز را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

٧. فستیوال گل‌ها، مدلین (Festival of the flowers, Medellin)
فریاده‌لاس فلورز یا همان فستیوال گل که در شهر مدلین برگزار می‌شود یکی از برترین فستیوال‌های گل جهان است. این جشنواره اولین بار در سال ١٩۵٧ به مناسبت روز مریم مقدس جشن گرفته شد و از آن به بعد ادامه پیدا کرد. قسمت نمادین فستیوال، رژه‌ی سیلتروس است که طی آن مردم دسته‌گل‌های آماده‌شده را بر پشت خود حمل می‌کنند. این کار اشاره‌ای است به زمانى که بردگان ارباب‌هایشان را بر پشت خود حمل می‌کردند.

۶. فستیوال گل لاله کانادایى (Canadian Tulip Festival)
این فستیوال که بزرگ‌ترین فستیوال گل لاله جهان است در ماه مه هرسال در اوتاوا برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ١٩۵٣ با همکاری عکاسى به نام «ملک کارش» آغاز به کار کرد. تاریخ شکل‌گیری این جشنواره به روزی برمی‌گردد که پرنسس هلند، جولیانا، صد هزار پیاز گل لاله را به خاطر حمایت از خاندان سلطنتى هلند در جنگ جهانى دوم به اوتاوا اهدا کرد. این فستیوال که همه‌ساله نیم میلیون بازدیدکننده به خود جذب می‌کند، شامل سخنرانی‌ها، موسیقى، کنسرت و جشنواره‌ی آشپزى است.

۵. نمایش گل رز (Rose Parade)
نمایش گل رز هرساله در پاسادناى کالیفرنیا برگزار می‌شود و پنجمین فستیوال گل معروف جهان است. این جشنواره در روز سال نوی ١٨٩٠ آغاز شد. جمعیت زیادی به خیابان آمدند تا این نمایش پرزرق‌وبرق و تزیین‌شده با گل‌های رز را تماشا کنند. اجراى آهنگ‌ها و کنسرت‌های مختلف و «رز بول» که یکى از بازی‌های فوتبال معروف آمریکاست نیز بخشی از این جشنواره هستند.

۴. فستیوال گل چیانگ ماى (Chiang Mai Flower Festivals)
این فستیوال در شهر چیان‌گماى تایلند در اولین آخرهفته‌ی ماه فوریه برگزار می‌شود و یکى از رنگارنگ‌ترین فستیوال‌ها در جهان است. این جشنواره براى تأکید آن بر رزداماسک معروف است. همچنین شامل انواع مختلفى از ارکیده، گل داوودی و گل‌های دیگراست. این جشنواره شامل درشکه‌های گل، رقص‌های سنتى و موسیقی است.

٣. فستیوال گل گنزانو اینفیوراتا (GenzanoInfiorata Flower Festival)
این فستیوال در شهر گنزانودى‌روماى ایتالیا و در ماه ژوئن برگزار می‌شود. جشنواره‌ی گنزانو اینفیوراتا که اولین‌بار در سال ١٧٧٨ انجام شد، تاریخچه‌ی مفصلى دارد و با عید کورپوس‌کریستى، باهم جشن گرفته می‌شوند. در این فستیوال ٣ روزه خیابان اصلى شهر، ویابلاردى با فرش گل که طرح آن توسط ساکنان محلی انتخاب‌شده، پوشانده می‌شود. این خیابان با صدها هزار گل در طرح‌های مختلف شامل عکس‌های مذهبى و آثار هنری تزئین می‌شود.

٢. فرش گل، بروکسل، بلژیک (Flower Carpet, Brussels, Belgium)
فرش گل همان‌گونه که از اسمش پیداست همان زمین تزئین شده ازگل است که اینجا با چندصدهزار نمونه‌ی گل بگونیا پوشانده می‌شود. خیابان بزرگ بروکسل با فرشى از بگونیا با طرح خاصى تزئین می‌شود. کل فرآیند آماده‌سازی توسط صدها داوطلب زحمت‌کش تحت نظارت یک موسسه غیرانتفاعی انجام می‌شود. اولین فرش گل در ١٩٧١ ساخته شد و از ١٩٨۶ به بعد به‌صورت منظم انجام شد. فرش گل هر٢ سال یک‌بار در ماه اوت انجام می‌گیرد و ۴ روز ادامه دارد.

١. فستا دا فلور، مادیرا، پرتغال (Festa da Flor, Madeira,Portugal)
این فستیوال که برخلاف بقیه‌ی موارد جشن محسوب می‌شود، همه‌ساله در شهر فانچال و در فصل بهار انجام می‌شود. علاوه بر تعداد زیاد گل‌ها که در این فستیوال خودنمایى می‌کند، موسیقى، آشپزى، آثار هنری و… نیز به‌خوبی در این فستیوال گنجانده ‌شده است. رژه‌ای که در داخل شهر می‌روند صحنه‌ای بسیار دیدنی است و موقعیت خوبى براى آشنایى بهتر با فرهنگ پرتغالى است. یکى از دیدنی‌های دیگر این فستیوال دیوار آرزوست که توسط کودکان با گل‌های زیبا تزئین شده و نماد دنیایى آرام و همراه با صلح است.

منبع : کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle