دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

فستیوال‌ها و جشن‌های باشکوه سیدنی

به گزارش ویرلن ؛ در طول سال، رویدادهای فرهنگی متنوعی از جمله جشن های ملی، جشنواره های موسیقی، مراسم سال نو و جشنواره های هنری در سیدنی برگزار می شوند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

جشنواره سیدنی
بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه استرالیاست که از سال ۱۹۷۷، هر سال در ژانویه به مدت سه هفته برگزار می شود. در این جشنواره بیش از هشتاد عنوان برنامه فرهنگی و هنری اجرا می شود و برپایی نمایشگاه های هنرهای معاصر و هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، رقص، نمایش و سیرک از برنامه های آن هستند.

جشنواره بیگ دی اوت
جشنواره موسیقی روز است که در سال ۱۹۹۲ در سیدنی آغاز به کار کرد و به تدریج در شهرهای دیگر نیز به اجرا درآمد. این مراسم در اواخر ژانویه برگزار می شود و در آن گروه های موسیقی پاپ و …. از سراسر دنیا جدیدترین آهنگ های خود را اجرا می کنند.

جشن سال نو چینی ها
با توجه به تعداد چینی های مقیم سیدنی، این جشن یکی از جشن های بزرگ شهر و هر سال در فوریه به مدت سه هفته برگزار می شود. گرداندن اژدهای معروف چینی در شهر، برپایی بازارهای سنتی چینی در محله چینی ها، مسابقات قایق سواری اژدها و …. از برنامه های این جشن سنتی هستند.

رویال ایسترشو
یا مراسم سلطنتی عید پاک، یکی از جشن های معروف سیدنی است که هر سال حدود دو هفته قبل از عید پاک برگزار می شود. این مراسم فرصت مناسبی برای رقابت بین ایالت های مختلف در ارائه و معرفی محصولات کشاورزی است، اما قسمت های جنبی و تفریحی آن نیز مانند مسابقه آشپزی، هنرهای دستی و عکاسی، برپایی بازار، قسمت های بازی و مسابقات کودکان و … طرفداران فراوانی دارد. سالانه حدود ۱،۰۰۰،۰۰۰ نفر در این جشنواره شرکت می کنند. ملکه ویکتوریا لقب سلطنتی را به این جشنواره داده است.

جشنواره فیلم فرانسوی
هر سال در مارس برگزار می شود و در آن، فیلم های جدید سینمای فرانسه به نمایش در می آیند. این جشنواره، بزرگترین جشنواره فیلم های خارجی در استرالیاست و علاوه بر سیدنی در چند شهر دیگر این کشور، مانند کانبرا و ملبورن نیز برگزار می شود.

فستیوال وی
فستیوال موسیقی است که از سال ۲۰۰۷ در سیدنی آغاز به کار کرد. این جشنواره در ماه های مارس و آوریل برگزار می شود و حامیان مالی آن شرکت مخابرتی ویرجین موبایل و شرکت هواپیمایی ویرجین بلو هستند.

جشنواره فیلم سیدنی
از سال ۱۹۵۴، هر سال به مدت دو هفته در جون برگزار می شود و یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم دنیاست . در این جشنواره حدود ۲۰۰ فیلم از استرالیا و سایر کشور های جهان به رقابت می پردازند.

جشنواره دو سالانه سیدنی
جشنواره بین المللی هنرهای معاصر و بزرگترین و جذاب ترین جشنواره هنری استرالیاست که از سال ۱۹۷۳، هر دو سال یکبار در ماههای جون تا جولای برگزار می شود.

جشنواره فرینج سیدنی
در سپتامبر برگزار می شود و شامل نمایش فیلم، تئاتر، برنامه های ورزشی، شب شعر، نمایش کمدی و بخش های مربوط به کودکان است.

جشن مادربزرگ اسمیت
خانم ماریا آن اسمیت که بعدها به مادربزرگ معروف شد، در باغچه خانه خود در ایست وود، حومه ای در سیدنی، درخت سیبی را پرورش داد که سیب های سبز آن با نام سیب سبز مادربزرگ اسمیت، شهرت جهانی پیدا کردند. هر سال در اکتبر جشنی در بزرگداشت ماریا اسمیت، در این محل برپا می شود که با انواع تفریحات و مسابقات خانوادگی همراه است و شرکت کنندگان زیادی نیز دارد.

جشن سال نو
در شب سال نو، ۳۱ دسامبر هر سال، مراسم آتش بازی بزرگی در اطراف پل بندرگاه برپا می شود. این آتش بازی هر سال با موضوعی خاص انجام می شود و زیبایی آن ۱،۰۰۰،۰۰۰ بیننده را به خود جذب می کند. علاوه بر این، شبکه های تلویزیونی سراسر استرالیا نیز این مراسم را پخش می کنند. در واقع در این شب، دو مراسم آتش بازی بزرگ برگزار می شود، یکی آتش بازی خانوادگی است و ساعت ۹ شب یرگزار می شود و دیگری در نیمه شب.

جشنواره مجسمه سازی در کنار دریا
این جشنواره از سال ۱۹۹۷، هر سال در ساحل بوندای برگزار می شود و بزرگ ترین جشنواره فضای باز استرالیاست. در این جشنواره هنرمندانی از استرالیا و دیگر کشورها به رقابت می پردازند. زمان این جشنواره در سال های مختلف، متغیر است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle