دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

صنعت گردشگری و اجاره خودرو

برخلاف ایران که هم در عرصه صنعت گردشگری و هم در زمینه اجاره خودرو فاصله بسیاری با کشور های پیشرفته دارد ، در تمام نقاط توریستی دنیا ، حتی در کشورهایی که به تازگی در صنعت گردشگری توسعه یافته اند ،خدمات اجاره خودرو برای توریست ها یک صنعت بزرگ محسوب میشود.

جایگاه کسب و کارهای خودروی اجاره ای در صنعت گردشگری
اکثر سفرها در جهان با استفاده از خودرو صورت می گیرد. در ایالات متحده سفر با خودرو از صنعت گردشگری جدایی ناپذیر است؛ بطوری که حجم عظیمی از سفرهای داخلی و خارجی و شخصی در این کشور با خودرو و کامیون و خودروهای تفریحی یا کاروانی و خودروهای اجاره ای انجام می شود. مقرون به صرفه بودن، انعطاف و راحتی خودروو ها سبب شده که سفر با خودرو به محبوب ترین روش حمل و نقل در جهان تبدیل شود. از آنجائیکه روند خرید خودرو رو به افزایش است، این نوع از حمل و نقل (با وسایل نقلیه موتوری) در دهه های آتی همچنان روش غالب سفر خواهد بود.

بی تردید حجم عظیمی از جابجایی بین شهری مسافران توسط خودرو انجام می شود. آمار نشان می دهد که این موضوع روند غالب چند دهه گذشته بوده است. بحران انرژی درسالهای گذشته (۱۹۷۹) باعث تغییر روند به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شد اما این تغییر چندان بزرگ و در خور توجه نبود، با این همه به دلیل گستره وسیع استفاده از خودرو در سفر، حتی این تغییر اندک نیز می تواند موجب افزایش تعداد کسب و کار های مرتبط شود.

نقش خودرو در صنعت گردشگری، پس از حوادثی چون حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، بسیار مهم شده است. شواهد حاکی از آن است که این روند به سمت تغییر استفاده از خودرو به جای استفاده از هواپیما و انتخاب مقصدهای نزدیک تر در حال تغییر است. پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ، سهم استفاده از خودرو و مسافرتهای شخصی ظرف مدت یکسال ۲ درجه افزایش پیدا کرد و مسافران مقصدهای نزدیکتری را انتخاب کردند. سایر شواهد نیز نتایج مشابهی را نشان می دهد.

خودروهای اجاره ای

صنعت خودروهای اجارهای یکی از بخش های مهم مسافرت  با خودرو است که رشد آن هم راستا یا حتی بیش تر از مسافرت هوایی بوده است. در عظمت کسب و کار خودروهای اجاره ای و تاثیر آنها در شکل گیری ترکیب سفر هیچ تردیدی نیست.

مسافرت هوایی در برابر کسب و کار اجاره خودرو به نقد کشیده می شود؛ چرا که بخشی از درآمدهای فرودگاهی در ایالات متحده حاصل از اجاره خودروست. شرکت هرتز از رهبران بازار فرودگاهی است که در حدود ۲۹درصد کسب و کارهای اجاره ای در فرودگاه را در اختیار دارد. بر اساس یافته های پژوهش مطالعات تجارت سفر در شماره سال ۲۰۰۷ نشریه اخبار کسب و کار گردشگری، صنعت اجاره خودرو درآمد ناخالصی حدود ۲۵ میلیارد دلار به ارمغان آورده است.

شرکت اجاره خودروی انترپرایز یکی از شگفتی های کسب و کار کرایه خودروست. این شرکت اجاره خصوصی بیشترین درآمد (۹ میلیون دلار) را داشته است و ۷۱۱ هزار خودرو از بزرگترین ناوگان خودروهای اجاره ای در ایالات متحده است. این شرکت جانشین شرکت بیمه شد و فعالیت خود را آغاز کرد و خودروهای اجاره ای را به کسانی که وسایل نقلیه شان سرقت شده یا در دست تعمیر است عرضه می کند. علاوه بر این بخش از بازار، انترپرایز فعالیتی جهانی نیز دارد و در تمام بازارهای کرایه خودرو حضوری فعال دارد. به هرحال فرودگاهها را چهار شرکت بزرگ هرتز و آویس و باجت و نشنال تحت نظارت دارند. شرکت انترپرایز خودروهای خود را در اختیار مشتریانی قرار می دهد که تلفنی درخواست خدمات می کنند.

امروزه روش های ناوبری کامپیوتری در خدمت خودروهای کرایه ای در آمده است و پیش بینی می شود که جذابیت روزافزون داشته باشد و ذخیره کردن از طریق اینترنت رو به افزایش است.

فعالیت بسیاری از روشهای کرایه خودرو بین المللی است و بصورت مجازی در مقصدهای گردشگری جهان به ارائه خدمات می پردازد. این شرکتها به خرید یا اجاره خودرو در سطوح گوناگون ملی یا بین المللی می پردازند. شرکت های نماینده این سازمانها عبارتند از شرکت کرایه خودروی آمریکا، اتویوروپ، شرکت بین المللی یوروپ کار، هرتز اینترنشنال، گروه کمول و اینتررنت.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle