دسته‌ها
توریسم گردشگری

در کوالالامپور چه چیزهای بخریم؟!

به گزارش ویرلن: به نقل از کافه گردش وقتی به کوالالامپور سفر می کنیم، خرید صنایع‌دستی، اولین ایده ای ست که به ذهنمان می‌آید اما گزینه‌های دیگری نیز برای خرید داریم. تخفیف‌های رایج در مغازه‌ها، این شهر را به بهترین مکان برای خرید وسایل الکتریکی تبدیل کرده است.

لیست چیزهایی که باید در کوالالامپور بخرید، به این‌ها محدود نمی‌شود و اگر اهل مد هستید ولی می‌خواهید کمی هم صرفه‌جویی کنید، می‌توانید کیف‌های دستی، کفش و عینک‌های آفتابی مشهوری که تولیدشان به پایان رسیده را در بازار شبانه‌ی خیابان «پتالینگ» پیدا کنید.

اگر قصد خرید لباس‌های محلی دارید، بَتیک پرینتز (طراحی روی پارچه) در بازار مرکزی، بهترین مکان برای شماست. بااینکه تی‌شرت‌های «من کوالالامپور را دوست دارم» بسیار شکیل و ارزان است، اما برای تحت تأثیر قرار دادن آشنایان و خانواده، بهترین سوغاتی، صنایع‌دستی چوبی و فلزی است.

راهنمای خرید:

صنایع‌دستی و سوغاتی:

2.CafeGardesh_Handicrafts_and_Souvenirs

برای خرید سوغاتی‌های شهرهای دیگر مالزی، مجبور به سفر نیستید. زیرا که همه‌ی آن‌ها در کوالالامپور پیدا می‌شوند.

 در تمام مراکز خرید، طیف وسیعی از سوغاتی‌های محلی را می‌بینید که در خانه بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند. در زیر بعضی از آن‌ها معرفی شده‌اند.

وسایل فلزی از جنس قلع، نقره و برنج:

3.Pewter__brass_and_silver
4.silver_items

جواهرات، جاسویچی، مجسمه و جا خودکاری از سوغاتی‌های محبوب این دسته هستند که به‌وسیله‌ی آهنگران محلی ساخته می‌شوند.

سفال و معرق‌کاری:

5.CafeGardesh_Wood_carvings

از شهر‌های دیگر مالزی به کوالالامپور آورده می‌شوند، برخی مانند پارچ و لیوان کاربرد عملی دارند و برخی مانند قاشق‌های بزرگ و مجسمه‌های چوبی، با طرح‌هایی پیچیده، صرفاً برای تزیین به کار می‌روند.

پارچه‌های محلی:

6.CafeGardesh_Kain_Songket

در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند؛ مانند لباس‌های محلی مالزی، مانند «کِین سانکِت» که در بافتش از ابریشم و طلا و نقره استفاده‌شده و همچنین «بَتیک» که لباس تجملی مردم شرق مالزی به‌حساب می‌آید و در بافتش از ابریشم‌های رنگارنگ و نقوش گُل‌دار استفاده شده است.

سوغاتی‌های دیگر این شهر تی‌شرت‌هایی با نوشته‌های فانتزی، فندک‌های دست‌ساز، مجسمه‌ی مکان‌های مهم شهر، مثل برج دوقلو و همچنین اسباب‌بازی‌ها و فرش‌هایی که بیانگر حیات‌وحش مالزی هستند.

سوغاتی‌های مدرن:

7..CafeGardesh_Modern_Shopping
8.CafeGardesh_Modern_Shopping

کوالالامپور مرکز اقتصادی مالزی و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در جنوب شرقی آسیا است. به همین دلیل، هر‌ساله، ۲ بار کارناوال‌های مخصوص خرید در شهر برای سیل عظیم خریداران، برگزار می‌شود.

از آخرین برند‌ها گرفته تا نوآوری‌های بازار الکترونیک، شما انتخاب وسیعی برای خرید دارید ازجمله:


برندها

9.CafeGardesh_Gucci
10_CafeGardesh_zara_store

برند‌های معروف لباس:

بیشترین خرید در شهر، مربوط به این بخش است. در مغازه‌ها برندهای مشهور و متنوعی آسیا، اروپا و آمریکا را می‌بینید؛ مانند نایک، آدیداس، زارا، رائول، ورساچه و …

از دامن‌های کوتاه گرفته تا شلوار‌های جین و کت‌وشلوار، کوالالامپور به هر نیاز شما در زمینه‌ی فشن، در میان مراکز خرید متنوع و گران خود پاسخ خواهد داد.

عطر:

خرید عطر نیز بسیار رایج است. در مراکز خرید و فروشگاه‌ها انواع محصولات برند‌ها و طراحان معروف را می‌بینید؛ مانند کلوین کلاین، آرمانی، پولو، دایُور، الیزابیت آردن و…

لوازم جانبی مد:

مانند سنجاق‌سر، شال، دستبند، جواهرات، کیف، کفش، کیف پول و روبان که هم به‌صورت دست‌ساز و هم واردتی، در بسیاری از مغازه‌های شهر و مراکز خرید، عرضه می‌شوند. بعضی از برند‌های معروف مانند بولگاری، تیفانی، ساسا، پیِرل و پرلینی.

وسایل الکتریکی:

 

11.CafeGardesh_it_mall

 در مغازه‌های محلی، بسیار رقابتی قیمت‌ گذاری شده‌اند.

دوربین‌های فیلم‌برداری، پخش فیلم، صفحه‌نمایش گسترده، دوربین‌های دیجیتال، پروژکتور، تلویزیون، پخش‌کننده‌های  MP3 ، تلفن‌های همراه و دیگر ابزارهای مرسوم، تقریباً در همه جای شهر، از مغازه‌های کوچک تا پاساژهای مجلل، یافت می‌شوند.

شما می‌توانید در بازه‌ی وسیعی از برند‌های کَنون، دِل، سونی، نیکُن و …انتخاب داشته باشید.

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle