دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو توریسم گردشگری گردشگری

جابجایی مسافران با خودرو بدون راننده در هلند + عکس

ورود اولین خودرو عمومی بدون راننده به جاده ها

شاتل برقی بدون راننده اولین مسافران خود را این هفته با طی چند صد متر از مسیری در روستایی در هلند به مقصد رسانید.

به گزارش ویرلن ؛ شاتل برقی بدون راننده اولین مسافران خود را این هفته با طی چند صد متر از مسیری در بخش روستایی هلند به مقصد رسانید. شرکت Wepod ،تولیدکننده شاتل های برقی، امیدوار است در سال های آینده بتواند گروهی از این وسایل نقلیه رباتیک را در این منطقه به بهره برداری برساند.

wepods-1-asrgardesh-com-35544696

به جرات می توان گفت که آزمایش شاتل بدون راننده  Wepod جزو اولین آزمایشهای وسایل نقلیه رباتیکی است که در ترافیک جاده های عمومی برای مدت زمان طولانی رانندگی کرده اند. شاتل های برقی مشابهی نیز در فرودگاه Heathrow لندن برای مسیرهای کوتاه استفاده می شود و قرار است که در سال آینده در خیابان های لندن نیز مورد استفاده قرار گیرند.

wepods-5-asrgardesh-com-37363375

شرکت Wepod قرار است که برای مدتی به آزمایش شاتل های خود در محوطه دانشگاه Wageningen ادامه دهد. اگر مراحل آزمایشی با موفقیت انجام شوند، این وسایل نقلیه را در مسیرهای بیشتری از استان خلدرلانت استفاده خواهند کرد.

Wepod ها کاملا اتومات هستند و هیچ فرمان یا پدالی برای رانندگی نیست. هریک از این شاتل ها دارای کابینی با ظرفیت ۶ نفر با درب برقی و بالابر ویلچرهستند که هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز به شارژ دارند. حداکثر سرعت این شاتل ها ۴۰ کیلومتر در ساعت است اما در مرحله آزمایشی حداکثر سرعت مجاز برای این  Wepod ها ۲۵ کیلومتر در ساعت است.

wepods-3-asrgardesh-com-37044388

سیستم جهت یابی این شاتل ها مجموعه ای از نقشه های مسیریابی، دوربین ها، سنسورهای رادار و لیزر است که با اتصال به کامپیوترهایی خارج از این شاتلها مسیریابی و تغییرات ایجاد شده در شرایط را ارزیابی می کند. اوپراتوری در اتاق کنترل نیز دستورات لازم را برای شاتل می فرستد و پاسخگوی خواسته های مسافران است.

سازمان دهندگان این پروژه امیدوارند که بلافاصله  پس از اتمام مرحله ی آزمایشی،  در تابستان ۲۰۱۶ مسیر رانندگی این شاتل ها را توسعه دهند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle