دسته‌ها
VIRLAN توریسم گردشگری گردشگری

ترن هوایی‌ آخر هیجان + عکس باحال‌ترین ها

سریع‌ترین – فرمول رُوسا (ایالات‌متحده‌ی عربی)

به گزارش ویرلن: گرچه تِرَن‌های هوایی جاذبه‌های زیادی دارند اما مهم‌ترین جاذبه برای طرفداران، سرعت است. این تِرَن هوایی با طراحی برگرفته‌شده از مسابقات فرمول یک، در نوامبر سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و با سرعت ۱۴۹ متر در ساعت رکورد کینگدا کا را شکست. در عرض ۵ ثانیه سرعت به حداکثر خود می‌رسد مثل‌اینکه واقعاً سوار یک ماشین فرمول وان هستید. فرمول رُوسا در فِراری وُرلدِ ابوظبی، بهشت دوستداران اتومبیل، است. حتی شکل ریل ۲ کیلومتری آن‌هم برگرفته از پیستِ مونزا در ایتالیا است. برنده‌ی جایگاه سریع‌ترین تِرَن هواییِ جهان، با سرعت و نمایی نمادین.


 

بلندترین – گینگدا کا (ایالات‌متحده‌ی آمریکا)

رکورددار سابقِ سریع‌ترین و بلندترین تِرَن هوایی دنیا، در حال حاضر با ارتفاع ۱۳۹ متر، معادل ۴۵ طبقه، فقط رکورد بلندترین تِرَن هوایی دنیا را دارد. در سیکس فِلَگز گِرِیت اَدوِنچِرِ نیوجرسی قرارگرفته و با رسیدن به‌سرعت ۱۲۸ متر در ساعت در ۵/۳ ثانیه هنوز سریع‌ترین تِرَن هوایی آمریکای شمالی است. سواریِ بسیار ترسناکی است، قبل از سوارشدن برای آماده‌سازی داوطلبان مضطرب برای رفتن به بلندترین نقطه‌ی تِرَن، آهنگ چشم ببر (Survivor – Eye of the tiger) نواخته می‌شود. کلِ سواری ۲۸ ثانیه طول می‌کشد و اگر خیلی از ارتفاع می‌ترسید مطمئناً ترسناک‌ترین نیم دقیقه‌ی کلِ عمرتان خواهد بود. در سال ۲۰۱۱ بعد از طوفانِ آیرین، به علت صدمات حاصل از طوفان سواری تعطیل و در سال ۲۰۱۲ بازگشایی شد. هرچقدر هم که عاشقِ سواری‌هایِ ترسناک باشید، سوارشدن کینگدا کایِ طوفان‌زده خیلی عاقلانه نیست.


 

طولانی‌ترین – استیل دراگون ۲۰۰۰ (ژاپن)

ژاپنی‌ها با ساختن استیل دراگون در سال ۲۰۰۰ رکورد طولانی‌ترین تِرَن دنیا را از آل تیمت گرفتند. این ترن با ۴۷۸/۲ کیلومتر طول در ناگاشیما اِسپا لَند جای دارد؛ و همچنین رکورد بلندترین ریل کامل را از میلِنیوم فُرس که خودش چند ماهی رکورد را به دست آورده بود، گرفت. در سال ۲۰۰۳ برای سه سال به علت آسیب‌‌دیدگیِ شدیدِ دو نفر این ترن بسته و در سال ۲۰۰۶ بازگشایی شد که از آن زمان تابه‌حال سانحه‌ای به همراه نداشته است.


 

شیب‌دارترین – تاکابیشا (ژاپن)

باوجود جاذبه‌های مختلف، رقابت تنگاتنگی بر سر سریع‌ترین، طولانی‌ترین و … وجود دارد. ولی در رده‌بندی شیب‌دارترین چون دو مدعی داریم، نتیجه کاملاً مشخص نیست. گرین لَنتِرن با سقوط ۱۲۰ درجه‌ای و ۵/۳ جی نیروی گریز از مرکز، برنده‌ی نیمکره‌ی جنوبی است که بعد از یک فیلم کمدی با همین اسم، نام‌گذاری شد. برای کسانی که هندسه‌ی قوی‌ای ندارند باید یادآوری کرد که زاویه ۹۰ درجه عمود بر سطح افقی و زاویه ۱۲۰ درجه چیزی بیشتر از آن است. ترنِ بسیار چشمگیری است اما ترن تاکابیشا در ژاپن، با سقوط ۱۲۱ درجه همان سال افتتاح شد (برخی باور دارند که ۱۲۰ درجه است) که ۷ مارپیچ داشته و ۱۱۲ ثانیه طول می‌کشد که در این مدت شاید بتوانید از مناظر کوهستان فوجی در دوردست‌ها لذت ببرید اما چون نگران زنده ماندنتان هستید احتمالش کم است! طیِ یک آماده‌سازی ذهنی به سبک ژاپنی، سواری از تاریکی مطلق شروع‌شده و بعد یک پیچش ۳۶۰ درجه و بعدازآن گذر از شیب سقوط خواهد بود. تاکابیشا در ژاپنی به معنای «مقتدر» است و باکسی هم شوخی ندارد!

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle