دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

ترابزون؛ استانبول کوچک

به گزارش ویرلن: به نقل از کافه گردش ترابزون ( Trabzon ) ترکیه یک شهر جذاب، آرام، دیدنی و دوست داشتنی است. ترابزون در مقایسه با استانبول آنقدر بزرگ نیست اما به استانبول کوچک معروف است.

ترابزون در کنار دریای سیاه، سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم کشور ترکیه بوده است و در شمال شرقی ترکیه قرار دارد. از ایران پرواز مستقیم به ترابزون وجود ندارد ولی از دیگر شهرهای ترکیه پرواز روزانه وجود دارد. راه زمینی از مرز بازرگان حدود ۵۵۰ کیلومتر بوده وجاده های زیبا و پر از گردنه ای دارد.

ترابزون به عنوان سرسبزترین منطقه گردشگری در ترکیه شناخته شده است که تمامی پدیده های طبیعی از جمله دریا، دریاچه، کوهستان، دشت و چشمه را یک جا دارد.

در مسیری سرسبز و جاده ای باریک در شهر به بلندی هایی از شهر می رسیم که در یک چشم انداز زیبا کاخ آتاتورک Ataturk Palace قرار دارد که مردم برای گرفتن عکس های یادگاری مراسمی مثل عروسی و فارغ التحصیلی به آنجا می آیند.

اوزون گول Uzungol محبوب‌ترین جاذبه گردشگری ترابزون هست. این منطقه با آب و هوا، طبیعت و آبشارهای زیبای خودش محیطی فرح‌بخش و آرامش‌دهنده را برای گردشگران فراهم می‌کند که از آن به سادگی نمی توان گذشت.
شما در این منطقه همراه با یک منظره فوق‌العاده و رستوران‌هایی با غذاهای محلی، یک روز رویایی و باورنکردنی را تجربه می کنید.

صومعه سوملا Sumela Monastery
این صومعه درون یک غار قرار گرفته است و در دل کوهی کنار جویبار و دره حضرت مریم در ۱۷ کیلومتری جنوب ناحیه ای به نام ماچکا ساخته شده است. ارتفاع صومعه سوملا از کف دره ۲۵۰ متر بوده که برای رسیدن به آن باید راه پر پیج و خمی را طی کرد.

موزه ایاصوفیه Ayasofya Museum

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle