دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

بهترین پیشنهادات سفر برای تعطیلات کریسمس

به گزارش ویرلن؛ هر شهر قدیمی می تواند خیابان های اصلی اش را چراغانی کرده و اسم آن را مراسم سال نو بگذارد. اما در میان تمامی شهرهای دنیا، برخی از شهر ها مراسم کریسمس را به حال و هوای خاصی برگزار می کنند. از مکزیک تا مالت، ستاره های شمالی تا آسمان های آفتابی، تمامی این مسیرها جشن کریسمس را بهتر از سال قبل برگزار می کنند. CNN لیستی از بهترین شهرها برای سفر در تعطیلات کریسمس ارائه داده است که در زیر معرفی آنها می پردازیم:

  1. باث، انگلیس

تعداد کمی شهر در دنیا وجود دارند که شما می توانید در آن تولد عیسی مسیح و تولد جین آستین را با تعداد برابر هوادار جشن بگیرید؛ باث یکی از شهر هایی است که این اتفاق در آن رخ می دهد.

تئاتر رویال مکانی است که در آن  جشن موسیقی به همراه شیرینی جات و غذاهای سنتی فضای سال نو را زیبا تر می نماید. همچنین برنامه های متنوع از قبیل کنسرت ها و اپراها و برنامه های موسیقی و برنامه های درام از قبیل سیندرلا برگزار می گردد.

شهر باث  تنها شهری در انگلستان است که بر اساس اعلام یونسکو، به عنوان یک اثر تاریخی ثبت گردیده است. Bath On Ice بهانه ایست تا اسکیت های خود را تمیز کرده و از آن لذت ببرید. همچنین Thermae Bath Spa   به همراه منظره های زیبای این شهر از جاذبه های دیدنی این شهر می باشند.۱

  1. نیویورک، امریکا

مرکز راکفلر را می توان قلب کریسمسی نیویورک نامید. پیست پاتیناژ معروف این شهر با سابقه حدوداً ۷۸ ساله به همراه درخت تزئین شده کریسمس با قدمت ۸۱ سال از جذابیت های این شهر می باشد. در طول خیابان Radio City  میزبان مراسم با شکوه سالانه به میزبانی Rockettes می باشد. در جنوب شرقی پارک مرکزی، Columbus Circle میزبان بیش از ۱۰۰غرفه فروش لباس و هدایا، اسنک و نوشیدنی می باشد. Central Park دارای دو جایگاه اسب سواری و اسکیت است.

سردمداران صنعت مد و لباس با تزئین ویترین های پر زرق و برق خود به این فستیوال بزرگ جلای خاصی می بخشد.

۲

  1. والتا، مالت

بازدید از Presepju یا مناطق محلی، یکی از جذابیت های کریسمس در مالت می باشد. همه ساله شهروندان این کشور با افتخار درهای خود را به روی توریست ها باز کرده و میزبان آنها هستند. خیابان های اصلی والتا میزبان مراسم زنده کریسمس به همراه جشن و پایکوبی است و چراغانی هایی که در سطح خیابان جمهوری وجود دارد، جلوه خاصی به این شهر می دهد. موزه اسباب بازی ها که در آن عروسک ها و سربازهای عروسکی و قطارهای اسباب بازی یکی از گرم ترین میزبانها برای خردسالان می باشد.

۳

  1. بارسلونا، اسپانیا

اگر می توانید طوری برنامه ریزی کنید که تعطیلات کریسمس را تا ۵ ژانویه تمدید کنید، هیچ چیزی  بهتر از دیدار با  Melchio, Gaspar, Balthazarدر بارسلونا نمی باشد. در بعد از ظهر روز چهارم ژانویه آنها به وسیله کشتی های شخصی خود، و با ریش و شنلهای مخملی وارد دروازه این شهر در منطقه  Santa Eulalia می شوند.

توپ ها شلیک می شوند، آتش بازی ها مهیا می شوند و فرماندار کلید نمادین شهر را به آنها می دهد. رژه با شکوهی در سطح شهر به همراه دسته اسب سواران، شترها ، فیل ها، زرافه ها  و لباس های خیره کننده جلوه خاصی به شهر می بخشد.

۴

  1. لاپلند، فنلاند

افسانه ای که قدمت آن به ۱۸۲۰ برمی گردد، قطب شمال را به عنوان خانه رسمی بابا نوئل معرفی میکند، ولی فنلاندی ها به ما باور غیر از این می دهند. برای آنها، رونیمی، لاپلند، واقع در شمال دایره قطب شمال، مرکز اصلی کریسمس در دنیا می باشد. در اینجا، کودکان شیرینی زنجفیلی را با خانم نوئل درست می کنند، در مدارس وروجک ثبت نام می کنند و یا کلاس خوشنویسی نام نویسی میکنند و لیست آرزوهای کریسمس خود را با تیغ جوجه تیغی به روش سنتی می نویسند.

دیگر جاذبه های این شهر عبارتند از باغ وحش Ranua، خانه بچه خرس های قطبی، مزرعه گوزن شمالی، که در آن بازدید کنندگان می توانند با سورتمه های متصل به گوزن گشت بزنند؛ و Arktikum مرکز علمی که در آن رمز و راز نورهای شمالی نشان داده می شوند. کسانی که در جستجوی یک تجربه واقعاً سرد هستند می توانند درهتل Arctic Snow Hotel اقامت داشته باشند، که به طور کامل از برف و یخ ساخته شده، اما مجهز به سونا و وان داغ است.

۵

  1. نورنبرگ، آلمان

بازار کریسمسی نورنبرگ (Nurnberger Christkindlesmarkt) یک مؤسسه آلمانی است که بیش از ۲ میلیون بازدید کننده در سال را مجذوب خود می کند. از مهمترین جاذبه های نورنبرگ در کریسمس غول های چوبی، چرخ فلک قدیمی و قطار بخار می باشند.

بر خلاف تمام بازارهای “جعلی” کریسمس که در منطقه وجود دارند، در بازار کریسمس نورنبرگ به طور جدی تنها اسباب بازیها و محصولات دست ساز سنتی به فروش می رسند. هیچ محصول انبوه تزئینی رنگی پلاستیکی در اینجا به فروش نمی رسد.

۲۰۰ فروشنده برتر بازار نیز نمایش فوق العادهای را به اجرا می گذارند و برای دریافت جایزه زیبا ترین طراحی غرفه با یکدیگر به رقابت می پردازند. سه رتبه برتر این مسابقه با جوایز طلا، نقره و برنز “Palm People” مورد تشویق قرار می گیرند. بزرگسالان نیزمی توانند ازشیرینی زنجفیلی تند و نوشیدنی های Nuremberg لذت ببرند. یک موزه اسباب بازی برای کودکان طراحی شده است، در حالی که موزه راه آهن آلمان می توانند برای همه افراد جذاب باشد.

۶

  1. کبک، کانادا

اگر شما  از آنگونه افرادی هستید که دوست دارید کریسمس خود را اطراف درختی برگزار کنید که از فولاد بازیافت شده ساخته شده و با چراغ  هایی که با پدال زدن دوچرخه سواران روشن می شوند، Quebec مقصد  خوبی برای شماست.

پناهگاهی برای دوستداران محیط زیست، علاقه مندان فضای باز، شهر شلوغ و پر فعالیت، برنامه هایی برای تمامی سلیقه ها ارئه می دهد. علاقه مندان سوسیس سرخ شده و شاه بلوط بو داده شده، می توانند این خوردنی ها را در بازار کریسمس آلمان ها پیدا کنند.

در نزدیکی Sentier des Caps de Charlevoix برنامه پیاده روی خانوادگی، پیاده روی برفی و اسکی، در حالی که عشق سرعت ها می توانند اتوموبیل های برفی Nord Expe را تجربه کنند.

۷

  1. ریکیاویک، ایسلند

زمانی که صحبت از جشن های کریسمس می شود، ایسلند برنامه های شگفت انگیزی برای بازدید کنندگان دارد.

بازار کریسمس یال تون زوی ایتگولفسبرگ به صورت ردیف هایی از آلونک هایی کوچک و قشنگ می باشد.

گردشگران در اینجا می توانند، هدایای رنگارنگ کریسمس، تزیینات و وسایل تفریحی تهیه کنند. خرید، روز به روز متفاوت است، به دلیل اینکه ، پیشه وران و طراحان، غرفه ها را برای تنها یک روز برپا می کنند.

نور افکندن به شهری که از چراغ های کریسمس و برف پوشیده شده، نمایش نورهای شمالی، احساس بیشتری به جشن ریکجویک می دهد.

۸

  1. سن میگوئل، مکزیک

پیناتاس، پوساداس و پونچه مجموع جشن هایی می باشند که در این شهر رنگارنگ مکزیکی برگزار می شوند، که در آن کریسمس یک امر جدی و تفریحی همزمان می باشد.

تا تاریخ ۲۴ دسامبر، شما به احتمال زیاد می توانید با مریم مقدس و عیسی مسیح در خیابان برخورد کنید، چون مردم محلی و مذهبی خانه به خانه به دیدار افراد می روند.

این شهرسنگفرش شده شهری است که به خاطر کلیساهای بزرگ خود، معماری بی نظیر و میدان های قدیمی بزرگ به عنوان یکی از میراث های باستانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

جشن ها را در شهر رنگارنگ مکزیک، جایی که کریسمس را جشن و امری ضروری می دانند، به پیناتاس، پوساداس و پونچه خلاصه می شود.

۹

  1. سانتاکلاس، ایندیانا، امریکا

کریسمس در سانتاکلاس که کمتر از ۳۰۰۰  شهروند دارد، مناسبتی است که در طول سال تکرار می شود.

سانتا کلاس سالانه هزاران نامه از بچه هایی دریافت می کند که سعی دارند خودشان را به اسگ تی نیک برسانند.

در اواسط دهه ۱۹۳۰، گروهی از داوطلبان بنام سانتا الوز برای جواب دادن به تک تک نامه ها تشکیل شد.

نمایش چراغ های سرزمین، ۱.۲ مایل رانندگی اطراف اردوگاه دریاچه رادولف و مقر آروی می باشد. در طول وقایع مختلف کریسمس، سانتا در محل کریسمس هر جمعه تا کریسمس شام بوفه می دهد.

۱۰

  1. استراسبورگ، فرانسه

روستاهای کریسمسی استراسبورگ، شهر را به سرزمین عجایب دیدنی و وابسته به پخت و غذا تبدیل کرده است.

گردشگران می توانند به روستای فارم هوس آلساک برای چشیدن آلو، زردآلو و دیگر محصولات کشاورزی تازه مانند فوی گرس بروند. روستای نزدیک بردل بیسکویت کریسمس سنتی نامسک و مقدار فرارئانی از شراب گرم الکلی آلزاس را فراهم می کند.

از استراسبورگ فیلارمونیک تا انجیل تا جنگو راینهارت الهام گرفته از موسیقی جاز، کریسمس استراسبورگ از برنامه هایی مانند کنسرت و وقایع فرهنگی پر شده است.

۱۱

  1. والکنبرگ، هلند

این شهر، مرکز هلند برای جشن های کریسمس می باشد. غار ولکنبرگز ولوت به بازار کریسمس و محل اقامت سانتا تبدیل شده، در این غار گردشگران می توانند هدایا و سورتمه گوزن های شمالی را مشاهده کنند.

هم چنین از مجسمه های خانه های غار و کلیسای قرن ۱۸ام، و نقاشی های دیواری حفظ شده که به دوران روم باستان برمی گردد می توانند دیدن فرمایند. تولیدات سنگ مارن و صنایع دستی لهستانی سنتی از معدود اقلام های بی نظیری می باشد که منحصر به بازار کریسمس والکنبرگ می باشد.

بهترین راه برای رسیدن به شهر کریسمس، قطار سریع السیر کریسمس می باشد که معمولا بین سیمپلولد و ولکنبرگ حرکت می کند.

۱۲

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle