دسته‌ها
ورزشی

اتفاق بد برای استقلال !

ماجرای باشگاه استقلال و جاسم کرار وارد فاز تازه ای شد.
اگرچه قرار بود نشست کمیته انضباطی باشگاه استقلال تکلیف جاسم کرار را مشخص کند، اما مصاحبه جنجالی افشارزاده با تلویزیون همه معادلات را به هم ریخت. مدیرعامل استقلال در این مصاحبه رسما اعلام کرد که کرار دیگر هیچ جایی در استقلال ندارد و از این باشگاه کنار گذاشته شده است.

مصاحبه افشارزاده در سریع ترین زمان ممکن به گوش کرار رسید و او نه تنها از این بابت ناراحت نشد بلکه خوشحال نیز شد. هنوز مصاحبه او  را فراموش نکرده ایم که سه هفته پیش در واکنش به مصاحبه مسعود معینی عضو هیات مدیره استقلال گفته بود روزی که من را کنار بگذارند عید من است و از تمامی مسوولان استقلال تشکر می کنم.

کرار که از مدت ها پیش به دنبال جدایی از استقلال و رفتن به یک تیم دیگری است حالا می تواند راحت تر به خواسته اش برسد و آنطور که از شواهد امر پیداست در این ماجرا باشگاه استقلال متضرر خواهد شد. شاید اگر افشارزاده کمی بیشتر صبوری می کرد و اجازه می داد نشست انضباطی این بازیکن که خودش وعده داده بود برگزار شود شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد. حالا استقلال باید تمام حق و حقوق بازیکن اخراجی اش را پرداخت کند.

کرار در اولی گام از وکیل و مدیربرنامه اش خواسته است مصاحبه تلویزیونی افشارزاده را تهیه و به صورت رسمی ترجمه کند. او می خواهد این مدرک را برای فیفا ارسال کند. طبق قوانین بین المللی در صورتی که یک بازیکن توسط باشگاه کنار گذاشته شود می تواند حق وحقوق کاملش را تا پایان فصل دریافت کند. با این حساب کرار قصد کوتاه آمدن را نداشته و تا ریال آخر از مسوولان تیمش طلب می کند. شاید بهتر باشد پرونده کرار را باز کنیم تا بدانیم باشگاه استقلال چقدر باید به این فوتبالیست ضرر و زیان دهد. او از فصل گذشته مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان طلبکار است. به این پول ۱۱۷ میلیون دیگر را نیز باید اضافه کرد. در قراردادی که کرار فصل گذشته با باشگاه استقلال منعقد ساخت این باشگاه موظف است مالیات وی را پرداخت کند و بنا به اعلام رسمی سازمان اداره مالیات کرار ۱۱۷ میلیون تومان بدهکار است. تازه باید قرارداد امسال کرار را نیز حساب کنیم. در سایت رسمی سازمان لیگ برتر جلوی نام کرار نوشته شده است شماره پیراهن ۱۳ تاریخ تولد ۱۳۶۶/۶/۱۱، اتمام قرارداد ۹۴ و ۹۵ و مبلغ قرارداد ۱۲میلیارد ریال ، معادل یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان. از این مبلغ کرار تا حالا ۱۷درصد گرفته است. اگر بخواهیم مبلغ دریافتی او را حساب کنیم متوجه می شویم ۲۵۰میلیون تومان از سوی باشگاه استقلال به این بازیکن داده شده است و او در حدود ۹۵۰میلیون تومان طلبکار است. شاید اگر استقلالی ها با کرار به توافق می رسیدند او از بخشی از این پول گذشت می کرد، اما با توجه به اتفاقات پیش آمده رسیدن به توافق میان طرفین بعید به نظر می رسد.
کرار ظرف چند روز آینده به ایران خواهد آمد. او در صورتی که پولش را نگیرد به فیفا شکایت می کند. آنطور که وی به اطرافیانش اعلام کرده است حاضر به کوتاه آمدن نیست و تا ریال آخر از مبلغ قراردادش را می خواهد.
************************************
به نظر می رسد در صورتی که باشگاه استقلال نتواند با پادرمیانی این معضل را حل کند عواقب سختی برای آبی پوشان پایتخت به وجود آید. تاکنون شکایت های متعددی از بازیکنان خارجی این تیم به فیفا رسیده است و بسیاری از آنها به مرحله اجرای حکم درآمده است. این شکایت می تواند احکام صادر شده را جلوتر بیندازد حالا باید منتظر بود و دید افشارزاده و معاونانش چه راهکاری برای این معضل بزرگ دارند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle