دسته‌ها
سیاسی

نابغه فیزیک اتمی در زندان

محمدرضا خاتمی: حضور یک نابغه فیزیک اتمی در زندان نادرست است/ در عمل به خیلی شعار‌ها عمل نکرده‌ایم
نایب رییس مجلس ششم اظهار داشت: دانشگاه هنوز پاک مانده است و هنوز هم جنبش دانشجویی جانش را برای آرمان‌های مردم می‌دهد.

محمدرضا خاتمی که برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته بود٬ پس از سخنرانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی  با اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی گفت: بالندگی و پویایی جنبش دانشجویی نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند و همین اسباب وحشت و حیرت برخی افراد شده است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم٬ ویژگی مهم دانشگاه را پیوستگی سه عنصر مهم علم و آزادی و توسعه خواند و گفت: اگر هرسه اینها اتفاق نیافتد٬ جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: علم و دانش بدون آزادی امکان خلاقیت و پیشرفت ندارد و تاریخ اسلام نیز مملو از تاکید بر علم و آزادی بیان است. آنچه زمان امام صادق موجب پیشرفت علم شد، ارزشگذاری عالمان فارغ از اندیشه و مذهب آنان بود و همزیستی مسالمت‌آمیز با غیر مسلمانان و مراوده با کشورهای دیگر بود.

نایب رییس مجلس ششم گفت: باید به نسل جدید بگوییم چه می‌خواستیم. آنچه که امروز انجام می‌شود با آنچه می‌خواستیم فاصله گرفته است.

خاتمی با اشاره به فرازهای صحبت‌های رهبر انقلاب در سال هشتاد و یک گفت: اخلاق و انصاف و نقد و آزادی در بیانات ایشان وجود داشته است و شهید مطهری نیز گفته است هر مکتبی که اعتقادی به خود نداشته باشد٬ جلوی آزادی فکر و اندیشه را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز وضع سانسور در کشورهای اسلامی وجود دارد٬ تصریح کرد: ما در عمل به خیلی شعار‌ها عمل نکرده‌ایم.

نایب رییس مجلس ششم با انتقاد از رسانه‌های پر شماری که توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند٬ گفت: کسانی که دروغ می‌گویند٬ بهره‌ای از دروغ‌ها نبرده‌اند.

وی همچنین با انتقاد از برخی مشکلات که برای ابراز عقیده به وجود می‌آید٬ حضور یک نابغه فیزیک اتمی در زندان را نادرست خواند و گفت: اگر آنها جاسوسند٬ باید در یک دادگاه علنی محاکمه شوند تا همه جاسوسان را بشناسند.

خاتمی گفت: اگر توان مقابله با افکار منحرف وجود دارد٬ باید اجازه داد آن‌ها هم صحبت کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا اجازه می‌دهند درباره مسائل روز کشور، در یک فضای آزاد بحث شود٬ به نامه ۱۳۵ نماینده مجلس ششم٬ گفت: آن افراد برای همیشه مطرود شدند. آنقدر دانشگاه محدود شده که رئیس دانشگاه هم توسط دانشگاهیان انتخاب نمی‌شود.

خاتمی افزود: سی و هفت سال بعد انقلاب قابل قبول نیست علمای ما که تفکری انتقادی به وضع موجود دارند را به خیانت متهم کنیم.

این عضو اصلاح‌طلب مجلس اسبق با انتقاد از کسانی که دانشگاه را فاسد می‌خوانند٬ گفت: با وجود اینکه فساد در بسیاری دستگاه‌ها نفوذ کرده است٬ اما دانشگاه هنوز پاک مانده است و هنوز هم جنبش دانشجویی جانش را برای آرمان‌های مردم می‌دهد.
منبع: ایلنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle