دسته‌ها
اقتصادی جهان سیاسی

زنجانی ملک ایران‌زمین را چند خرید؟

 دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در جلسه اول، دوم و سوم کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم، پنجم و ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از ۶۰ صفحه از دفاعیات ۲۰۰ صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد. در جلسه هفتم محاکمه بابک زنجانی نیز مرتضی تورک معاون دادستان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.
در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.
در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.
در جلسه دهم و یازدهم نیز متهم نفتی به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

مشروح جلسه دوازدهم:

۹:۳۰
_سوال های قاضی صلواتی از بابک زنجانی متهم را به چالش کشید/نحوه افزایش سرمایه بانک FIIB ،چگونگی ایجاد شرکت SCT BANKERS دبی،نحوه خرید ملک ایران زمین

_قاضی صلواتی:دادسرا مدعی است شما در حین فروش بانک FIIB به بانک ملت افزایش سرمایه داشته اید؟/بابک زنجانی:شخصا افزایش سرمایه داده ام/بانک ملت یک یورو هم به من کمک نکرد/برگه افزایش سرمایه که از محل منابع خودم هست موجود است/بانک ملت اصلا در خارج از کشور پول نداشت.

_قاضی صلواتی:شرکت SCT BANKERS دبی اصلا وجود خارجی دارد؟/بابک زنجانی:در سال ۸۷ SCT کیش را افتتاح کردیم و شعبه کیش را در DIFC دبی ثبت کردیم.

_قاضی صلواتی:ملک ایران زمین را از چه کسی خریدی؟/بابک زنجانی:ایران زمین را بین سال های ۸۸ و ۸۹ از شرکت “الف-الف” خریدم/اصل زمین را ۲۸۰ میلیارد تومان خریدم که ۹ هزار متر تجاری داشت/۴۰ میلیارد تومان روز اول پرداخت کردم/قاضی صلواتی:۴۵ میلیارد تومان، این ۴۵ میلیارد تومان از کجا تامین شده است؟ از منابع بانک ملت بوده؟/بابک زنجانی: ملک ایران زمین را ۲۲۵ میلیارد خریدم/قاضی صلواتی:پس چرا قیمت ملک را بالا می برید؟ قیمت اولیه ۲۴۰ میلیارد بوده است/ملک را چگونه خریدید؟/بابک زنجانی:گفتم فقط نقد می خرم اما انها گفتند نه باید شرایطی بخری/سه چک ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی دادم/قاضی صلواتی:بانک الف چک سوم شما را به علت پاس نشدن به اجرا گذاشته است.

۹:۴۵
_قاضی صلواتی:منابع دو چک اولی که پاس کردی از کجا تامین شده بود؟ از پول نفت نبود؟ اقای زنجانی این پول ها از محل فروش وون های شرکت ن بود که شما مجاز به تبدیل ان ها به ریال نبودی/بابک زنجانی:پول هایی که در دو چک اول پرداخت کردم از محل منابع سه بانک داخلی بود که برای انها حواله زده بودم/ان ها در مقابل حواله ها به من وون داده بودند/این پول ها برای شخص خودم بود/قاضی صلواتی:پول ها برای تو نبوده است؟

_قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای واردات جرثقیل های پل صدر حداقل ۱۲ میلیون یورو از محل اعتبارات شرکت ن برداشته اید که مجاز نبودید/بابک زنجانی:اینطور نبوده است.

۱۰:۰۰
_قاضی صلواتی: اقای زنجانی کل ملک ایران زمین برای شما ۳۰۰ میلیارد تومان در امده است،چرا می خواهی قیمت را بالا ببری؟/بابک زنجانی:اینطور نیست/قاضی صلواتی:ثابت میکنم که چرا می خواهی قیمت را بالا ببری/در ۳۰ اردیبهشت ۹۲ وزارت نفت ملک ایران زمین را ۸۲۴ میلیارد تومان کارشناسی کرد اما به فاصله سه ماه و با اعتراض شما ملک ایران زمین دوباره کارشناسی شد و ملک ۱۷۶۰ میلیارد تومان کارشناسی شد/گزارش موثقی داریم که کارشناسی دوم را مخدوش میکند/از اقای تورگ می خواهم دوباره کارشناسی را انجام دهند تا در صورتی که تخلفی صورت گرفته است افرادبه مراجع قضایی معرفی شوند.

_قاضی صلواتی:ملک ایران زمین را در کدام دفترخانه ثبت کردید/بابک زنجانی:دفترخانه ای در میدان هفتم تیر/قاضی صلواتی:اقای “م-ن” نماینده حقوقی وقت وزارت نفت در دفترخانه بابت سند قطعی مشتمل بر رهن از شما ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می گیرد/پرونده اقای “م-ن” در دادسرا باز است و به زودی به دادگاه می اید/سردفتر هم از شما ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می گیرد/هزینه ثبت این سند ۱۰ میلیون تومان بوده است/سردفتر به دادسرا احضار شود/نجفی نماینده دادستان:این اتفاق افتاده است.

۱۰:۱۵
بانکی که وجود خارجی نداشت/قاضی صلواتی در جریان رسیدگی به پرونده نبودن بانکی به نام SCT BANKERS دبی را به اثبات رساند/قاضی صلواتی:اقای زنجانی سرمایه اولیه شما در SCT دبی چقدر بود؟/بابک زنجانی:یادم نیست/قاضی صلواتی:من یادتان می اندازم، ۱۰۴ میلیون دلار بوده است/مدارک پرونده می گویند بانک SCT دبی وجود ندارد/SCT ساخته ذهن شماست.

_قاضی صلواتی:اقای زنجانی با دادگاه صداقت داشته باش/قرارباشد منکر همه چیز شوید دادگاه سند دارد/بابک زنجانی:اگر می خواهید همه را قبول کنم/قاضی صلواتی:با سند و مدرک صحبت کنید.

۱۰:۲۰
باز هم آن ۲۲ میلیارد یورو جنجالی و ادعای جدید متهم نفتی/بابک زنجانی:در جلسه چهارشنبه گفتم ۱۲ میلیارد یورو دارم/قاضی صلواتی:گفته بودید که ۲۲ میلیارد یورو دارید که ۱۰ میلیارد آن کم شد/بابک زنجانی:نه کم نشده است/۲۲ میلیارد یورو داریم اما ۱۲ میلیارد آن از جانب من قابل تصمیم گیری است/در مورد ۱۰ میلیارد آن بدهی فارکسی و … داریم.

۱۰:۳۰
بابک زنجانی:بازپرس پرونده از افراد مختلف سوال پرسیده و یک سری موارد را ساخته است/قاضی صلواتی:دادستانی هم می گوید حرف های شما ساخته و پرداخته ذهن شماست/مدرک بیاورید.

_قاضی صلواتی:شما به وزارت نفت بدهی دارید یا ندارید؟/بابک زنجانی: دارم/قاضی صلواتی:بدهی به بیت المال را بپردازید و تمام.

_اعلام تنفس ۱۵ دقیقه ای به دستور قاضی صلواتی.

۱۱:۱۵
قاضی صلواتی:آقای زنجانی دادگاه از شما می خواهد کارگزاران بانکتان را معرفی کنید می گویید نمی توانم، آن وقت از نماینده دادستان می خواهید در مورد حساب هایتان صحبت کند(!)

۱۱:۴۵
دادگاه به پایان رسید/جلسه بعد،فردا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle