دسته‌ها
جهان سیاسی

عربستان رکن آبادی را به اسرائیل تحویل داد

پایگاه پانوراما الشرق الاوسط در گزارشی پیرامون سرنوشت سفیر سابق ایران در بیروت نوشت که خبرهای انتشار یافته حاکی از آن است که عربستان غضنفر رکن آبادی را تحویل رژیم صهیونیستی داده است.

رسانه های ایرانی خبرهایی منتشر کرده اند که نشان می دهد “غضنفر رکن آبادی”، دیپلمات و سفی سابق ایران در لبنان همچنان زنده بوده و عربستان وی را پس از فاجعه منا که در آن نزدیک به ۸ هزار نفر که ۵۰۰ تن از آنها از حجاج ایرانی بودند، به اسرائیل تحویل داده است.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه ۳۶ تن از حجاج ایرانی همچنان در بین مفقودین هستند، نوشت: “حسن قشقاوی”، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان و همچنین “حسین امیر عبداللهیان”، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران پیش از این تاکید کردند که شاهدان “غضنفر رکن آبادی” را زنده و در سلامت سوار بر یک آمبولانس مشاهده کرده اند.

پانوراما الشرق الاوسط می نویسد: عربستان سعودی در آغاز منکر ورود “رکن آبادی” به این کشور شد و شبکه العربیه نیز مدعی شد که سفیر سابق ایران در لبنان با اسم مستعار وارد خاک عربستان شده است اما پس از این اقدام ایران تصویر گذرنامه “غضنفر رکن آبادی” را منتشر کرد.

این پایگاه می افزاید: تلویزیون ایران فیلمی را پخش کرد که نشان دهنده سخنرانی “رکن آبادی” در میان جمع زیادی از حجاج ایرانی در صحرای عرفه است.

پانوراما با اشاره به اینکه عربستان همچنان از سخن گفتن در خصوص سرنوشت رکن آبادی سر باز می زند و این امکان را می دهد که وی در میان ۳۶ فرد مفقود شده و یا ۱۴۰۰ جسدی باشد که هویت آنها هنوز مشخص نیست می افزاید: اما ایرانی ها روایت سعودی را در این باره قبول ندارند و بر اطمینان از اجساد مفقود شده این کشور از طریق نمونه گیری از “دی ان ای” آنها اصرار دارد.

این پایگاه خبری می نویسد: “غضنفر رکن آبادی” شخصیتی انقلابی است که اسرائیلی ها به خاطر حضورش در لبنان به عنوان سفیر ایران در بیروت وی را به خوبی می شناسند؛ وی نوامبر سال ۲۰۱۳ هدف حمله جماعت عبدالله عزام به سرکردگی تروریست سعودی “ماجد الماجد” قرار گرفت؛ عربستان به طور محرمانه ماجد الماجد را در بیمارستانی در بیروت کشت و جسدش را به ریاض منتقل کرد.

پانورا الشرق الاسط می افزاید: مهم ترین اظهار نظر اسرائیلی ها پس از گذشت چند روز از فاجعه منا این بود که اسرائیل یک صید ایرانی گرانبها را به دست آورده است.

این پایگاه با اشاره به اینکه پایگاه های خبری ایرانی به نقل از “مرتضی آقا تهرانی” نماینده مجلس این کشور نوشتند که امروز خبری به دست ما رسید که نشان می دهد رکن آبادی زنده و در دست رژیم صهیونیستی است می افزاید: ایران از طریق عمان پیامی به حکام سعودی فرستاده که در آن تاکید داشته که رکن آبادی را زنده می خواهیم.

پانوراما الشرق الاوسط در پایان می نویسد: طرح خصمانه سعودی نشان از هماهنگی و همکاری مشترک این رژیم با صهیونیست ها دارد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle