دسته‌ها
جهان سیاسی

روسیه S400 را در سوریه مستقر می‌کند

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت این کشور سامانه اس-۴۰۰ در پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه مستقر می‌کند.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شده که جنگنده‌های ترکیه یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ ارتش روسیه را در آسمان سوریه هدف قرار دادند. ترکیه مدعی بود که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اما مسکو اعلام کرده که این هواپیما به هیچ عنوان وارد مرز ترکیه نشده و در حال عبور از حریم هوایی سوریه به موازات مرز با ترکیه بوده که در چهارکیلومتری داخل مرز سوریه هدف قرار می گیرد.

وزیر دفاع روسیه با اعلام اینکه عملیات نجات و امداد پس از سقوط این جنگنده با موفقیت انجام شده، تأیید کرد که یکی از دو خلبان این جنگنده سالم است و به پایگاه الحمیمیم منتقل شده و در سلامت کامل به سر می‌برد.

وی ادامه داد: این عملیات تمام شب گذشته ادامه داشته و به مدت ۱۲ ساعت به طول انجامیده است. من گزارش این عملیات موفقیت‌آمیز را به فرمانده کل قوای روسیه ارائه کرده‌ام.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده که خلبان نجات یافته از این حادثه نشان افتخار دریافت خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه نیز با پیشنهاد استقرار سامانه اس-۴۰۰ در سوریه موافقت کرده است.

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد:‌با تصمیم فرمانده کل قوای روسیه این سامانه در پایگاه حمیمیم در سوریه مستقر خواهد شد تا پدافند هوایی جامعی فراهم آورد.
روز گذشته نیز یک فروند ناوشکن روسی مجهز به سامانه‌های ضدهوایی در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل سوریه مستقر شد.

پیشتر وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که مسکو در حال بررسی اوضاع و یافتن پاسخی در خور و مقتضی به این اقدام ترکیه است. بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، واکنش مسکو سه مرحله خواهد داشت؛ تأمین پوشش هوایی برای جت‌های جنگنده در تمام عملیات هوایی، افزایش پدافند هوایی از طریق استقرار موشک‌های رهگیر کروز در سواحل لاذقیه، و در نهایت نیز تعلیق تمام ارتباطات نظامی با ترکیه.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle