دسته‌ها
اقتصادی

سه روش بازپرداخت اقساط وام کالا

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های کارت اعتباری گفت: این کارت با توجه به میزان بازپرداخت افراد قابلیت شارژ شدن دارد.
“ناصر حکیمی “معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشست خبری طرح خرید کالاهای ایرانی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: کارت اعتباری به عنوان یکی از طرح‌های مهم است که منابع بانکی را به جای هدایت به سمت عرضه، به تقاضا منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبار به مصرف‌کننده داده می‌شود، افزود: در طرح کارت اعتباری فعلی، خرید کالاهای ایرانی مدنظر است و در فاز اول برای اینکه ازدحام ایجاد نشود، با هماهنگی دستگاه‌ها از آنها درخواست شد تقاضای کارمندان خود را جمع‌آوری کرده و یکجا برای بانک‌های عامل ارسال کنند.

حکیمی تصریح کرد: بانکها براساس درخواست‌ها کارت را صادر کرده و از طریق شعب توزیع می‌کنند و این فرد متقاضی فقط یک‌بار به شعبه مراجعه کرده و بعد از انعقاد قرارداد، کارت خود را دریافت خواهد کرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به فعال شدن کارت به محض دریافت کرد: بعد از صدور کارت، مشتری می‌تواند با اعتبار کارت در مدت یک سال نسبت به خرید کالا اقدام کند. اعتبار کارت قابل تمدید است، اما فعلاً دوره یکساله برای آن درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرایند بازپرداخت اقساط در قالب طرح کارت اعتباری اظهار داشت: موقع خرید در قالب صورت‌حساب، رسید به فرد داده می‌شود و مشتری مبلغ تجمیعی را ماهانه پرداخت می‌کند. بازپرداخت می‌تواند به سه روش برداشت از حقوق، برداشت از حسابی که حقوق به آن واریز می‌شود و یا پرداخت براساس صورتحساب توسط مشتری باشد.

وی گفت: تسهیلات کارت اعتباری قابل گردش است و یک وام محسوب نمی‌شود، به عبارت دیگر، اگر فرد به عنوان مثال ۱۰ میلیون تومان کارت اعتباری دریافت کرده باشد و همه آن را خرج کند، به هر میزانی که اقساط بازپرداخت می‌کند، کارت مجدداً شارژ می‌شود.

وی تأکید کرد: تفاوت تسهیلات با کارت اعتباری این است که دارنده کارت تا زمان اتمام اعتبار کارت، مدام در فرایند خرید و بازپرداخت اقساط می‌تواند از کارت اعتباری خود استفاده کند.

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به دوره زمانی ۱۸ ماهه برای پرداخت اقساط در طرح کارت اعتباری تصریح کرد: اعتبار همه کارت‌های اعتباری ۱۰ میلیون تومان نیست بلکه متناسب با توان بازپرداخت افراد، سقف اعتبار مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی استقبال از این ابزار گفت: کارت اعتباری، خرید امروز شما را با استفاده از پس‌انداز آینده‌تان فراهم می‌کند و با توجه به نرخ ۱۲ درصد و تجربه سایر کشورها مطمئناً در ایران هم موفق خواهد بود.

حکیمی افزود: کارت اعتباری یک محصول جذاب در همه جای دنیاست و دلیلی ندارد که در کشور ما موفق نباشد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle