دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت

چسب زدن بعد از جراحی بینی

چه مدت بعد از جراحی بینی باید چسب زد؟

 

به گزارش ویرلن، بعد از عمل جراحی زیبایی بینی ، جهت کاهش تورم و شکل دهی بینی ، از چسب روی بینی استفاده می شود. در ۲ هفته اول بعد از عمل جراحی زیبایی، زدن چسب به شکل دهی بینی کمک می کند و پس از آن چسب زدن جهت کاهش تورم بینی انجام می گیرد.

مدت زمان چسب زدن از حدود ۲ هفته تا ۲ ماه متغییر است. در پوست های نازک و شفاف می توان دو هفته چسب زد و مراجعه کنندگان با پوست ضخیم بهتر است حداقل ۲ ماه چسب زنند.

آیا طولانی تر شدن مدت چسب زدن مشکلی ندارد؟

بعد از جراحی بینی در افراد با پوست ضخیم طولانی تر شدن چسب زدن به مدت حتی ۶ ماه گاهی انجام می شود و عارضه ای ندارد. اما در پوست های نازک بهتر است که چسب زدن طولانی نباشد.باید دقت نمود که نوک بینی زیر چسب نرود.

 

۱۲۳۳
زمان تعویض چسب

به طول معمول هر چند روز تا یک هفته چسب تعویض گردد. در مواردی که چسب شل و یا کثیف شده باشد می توان زودتر چسب بینی را تعویض کرد. در چند هفته اول بهتر است جراح بینی چسب زدن را انجام دهد و پس از آموزش می توانید خودتان چسب بینی را تعویض کنید. بهتر است قبل از چسب زدن مجدد، ابتدا پوست ناحیه بینی با آب ولرم و صابون شسته شده باشد تا چربی پوست گرفته شود و پس از خشک شدن پوست چسب را زد.

برداشتن چسب

جهت برداشتن چسب نکته مهم آن است که چسب را باید با دو دست برداشت به نحوی که با یک دست پوست بینی را نگه داشت و با دست دیگر چسب را از روی بینی به آرامی برداشت. در صورتی که پوست به همراه چسب کشیده شود و بلند شود، پوست بینی از بافت زیرین جدا شده و به مرور زمان باعث ایجاد بافت اضافه زیر پوست می شود .

در انتهای مدت زمان چسب زدن بهتر است حداقل ۲ هفته شب ها چسب زده شود و روز ها برداشته شود و یا چسب زدن به صورت یک روز در میان باشد زیرا ناگهانی برداشتن چسب باعث تورم زیادی می شود. که البته این مورد نگران کننده ای نیست و با چسب زدن بتدریج مشکل حل می شود.

بهترین نوع چسب بعد از عمل بینی

بر اساس تجربیات که داریم ، چسب میکروپور می باشد که این چسب ضد حساسیت است و چسبندگی خوبی دارد. استفاده از چسب های شیشه ای یا شفاف باعث قرمز شدن پوست و نیز چرب شدن پوست بینی زیر چسب می شود. به این خاطر به صورت محدود و در مواردی که فرد می خواهد مدت زمان کمی چسب بر روی بینی داشته باشد استفاده می شود و نیز در زمانی که چربی پوست بعد از عمل کم شده باشد می توان از این چسب استفاده نمود.

در آخر نکته ای که مراجعه کنندگان اغلب می پرسند این است که آیا می توان به مدت یک یا دو روز چسب را برداشت و آیا مشکل پیش نمی آید؟ در این مورد باید گفت که در صورتی که به دلیل مراسم عروسی یا مهمانی خاصی نخواستید چسب بر روی بینی باشد، می توانید بدون هیچ نگرانی چسب را بردارید و پس از اتمام مراسم چسب زدن را ادامه دهید.

منبع: سایت دکتر گلی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle