دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

پیشگیری از سرطان سینه

پیشگیری از سرطان سینه

تحقیقات نشان داده به طور متوسط از هر ۸ زن یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه است.سرطان سینه در زنان از جمله سرطانهایی است که پزشکان معتقدند راههایی برای پیشگیری از ابتلا به آن وجود دارد که در اینجا به برخی موار اشاره می کنیم:

ورزش:

تحقیقات نشان داده فعالیت های فیزیکی و انجام روزانه نیم تا یک ساعت ورزش می تواند خطر ابتلا را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.زیرا ورزش میزان هورمون های استروژن و تستسترون را در خون متعادل می کند.

مصرف لبنیات:

لبنیات غنی از کلسیم می باشد که تحقیقات نشان داده استفاده از کلسیم در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

مصرف میوه:

میوه ها به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان نقش به سزایی در کاهش ایجاد سرطان دارند.

آنتی اکسیدانها با جلوگیری از واکنشهای اکسیداسیونی  و جلوگیری از آزاد شدن رادیکال آزاد از ایجاد سلولهای سرطانی جلوگیری می کنند.از آنتی اکسیدانها می توان به ویتامین E، A، C  و سلنیوم اشاره کرد که در میوه جات وجود دارند. فیبر علاوه بر پیشگیری از سرطان سینه در متعادل نگه داشتن وزن بدن نیز نقش موثری داند.
پیشگیری از سرطان سینه
بچه دار شدن:

طبق گفته محققان زنانی که بچه دار می شوند سرطان در آنها کمتر بروز می کند.

شیردهی:

شیردهی سالهاست مورد توجه محققان آنکولوژیست قرار گرفته و به نظر می رسد شیردهی  با مکانیسم های خاصی مانع بروز سرطان می شود و هرچه تعداد دفعات و مدت شیردهی بیشتر باشد میزان ابتلا کمتر است.

رژیم غذایی کم چرب:

مصرف غذاهی پرچرب و دسرهای پرچرب و پرکالری می توانند زمینه ساز ایجاد سرطان باشند.و بهتر است خانمها در برنامه غذایی خود از غذاهای بدون کلسترول و کم چرب مثل سویا استفاده کنند. سویا می تواند جایگزین خوبی برای گوشتهای پرچرب باشد.

بیماریی سلیاک:
در بیماری سلیاک که مربوط به روده کوچک می باشد، روده فرد به گلوتن موجود در جو و گندم حساس می شود و باعث  کاهش جذب مواد غذایی می شود و در فرد نفخ، کم خونی و خستگی مزمن دیده می شود.برخی تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به سلیاک کمتر به سرطان سینه مبتلا شده اند که البته این نتیجه تحقیق قطعی نمی باشد.

مصرف داروهای پیشگیری از سرطان در زنان پرخطر:

تحقیقات نشان داده زنانی که جز موارد پرخطر در زمینه ابتلا می باشند با مصرف داروهای ضدسرطان مثل تاموکسفین، رالوکسفین و آزوکسفین به مدت حدودا ۵ سال کمتر به این سرطان مبتلا شده اند.

همچنین به زنان توصیه می شود از داروهای ضد بارداری استفاده نکنند و زنانی از این داروها و داروهای هورمونی استفاده می کنند، به صورت دوره ای چکاپ شوند.

منبع: کلینیک تشخیص سرطان باران

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle