دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مشکلات عوارض جراحی برای بیمار و پزشک

عوارض جراحی
رییس انجمن جراحان عمومی ایران، عوارض جراحی را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: برخی از عوارض مربوط به خطاهای پزشکی و برخی دیگر در رابطه با عوارض طبیعی جراحی ها است.
رحمانی اظهار کرد:عوارض جراحی و هزینه های مالی و جسمانی ناشی از آن به مراتب از سنگین تر از اعمال جراحی است چرا که جراحی و هزینه های آن برای بیمار و خانواده ها قابل پیش بینی است اما اگر بیمار دچار عارضه شود ممکن است یک بستری چند روزه به بستری چند ماهه تبدیل شود که در نتیجه آن خانواده ها با هزینه های مالی سنگین و بیمار با مسائل جسمانی متعدد روبرو می شود.
به گزارش ویرلن ؛ یکی از شایع ترین عوارض جراحی های مری، در مورد سرطان مری رخ می دهد که طی آن قسمتی از معده در داخل قفسه سینه پیوند زده می شود؛ اگر این پیوند نگیرد مواد غذایی و بزاق وارد ققسه سینه بیمار می شود و عفونت میان سینه ای ایجاد می کند که مرگ و میری نزدیک به ۹۰ درصد دارد.
رحمانی گفت: در این صورت بیماری که پیش بینی بستری کوتاه مدت داشته با یک بستری طولانی مدت و از همه مهمتر خطر مرگ که برای او بسیار سنگین و غیر منتظره است مواجه می شود.
رحمانی با تاکید بر اینکه جراحان باید قبل از جراحی تمام عوارض را به اطلاع بیماران و خانواده های آن ها برسانند افزود: در این صورت بسیاری از بیماران وقتی با این توضحات مواجه می شوند ترجیح می دهند به جای بخش خصوصی، بخش دولتی را برای انجام عمل جراحی خود انتخاب کنند.
رحمانی تاکید کرد: بهترین راه، شفافیت با بیمار است و پوشاندن عوارض جراحی کار بسیار اشتباهی است که می تواند جراح را زیر سوال برده و خانواده بیمار را با یک شوک روانی مواجه کند.

جراحان باید حق اعاده حیثیت از شاکیان خود داشته باشند
رییس انجمن جراحان عمومی گفت: در صورت بروز عارضه برای بیمار کمیسیون تخصصی مربوطه تعیین می کند که این عارضه ناشی از خطای پزشکی بوده و در محدوده عوارض جراحی رخ داده است.در حال حاضر بالا بودن دیه ها و بدون هزینه بودن شکایت از جراحان سبب افزایش شکایت ها از پزشکان و جراحان شده است.
وی افزود: این مسئله باعث شده میزان شکایت های کاذب افزایش یابد و در این میان شاکیان واقعی به دلیل بالا بودن ترافیک شدید پرونده ها اعاده حق آن ها با کندی صورت گیرد.
رحمانی اظهار کرد: در سال ۹۳، فقط ۲۸ درصد شکایت ها به نتیجه رسیده بود و ۶۲ درصد آن ها به تبرئه پزشکان منتهی شده بود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر خانواده های بیماران برای ارائه درخواست رسیدگی هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند و پزشکان و جراحان نیز در صورت تبرئه شدن حق اعاده حیثیت از بیمار و خانواده او را ندارند که همین مسئله سبب شده تعداد شکایت ها از جامعه پزشکی افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر بیمار از پزشکی شکایت کند در واقع تظلم خواهی کرده و درخواست او عنوان شکایت ندارد بنابراین جراحان نمی توانند در صورت تبرئه شدن در پرونده، تقاضای اعاده حیثیت کنند.
رییس انجمن جراحان عمومی ایران با تاکید بر لزوم حفظ امنیت شغلی برای جراحان و پزشکان اظهار کرد: بسیاری از جراحان به دلیل نبود امنیت شغلی زیر بار انجام جراحی پرریسک نمی روند و همین مسئله سبب سردرگمی بیماران که نیازمند اعمال جراحی ریسک پذیر هستند، شده است.

 

ایران قطب توریسم درمانی در منطقه است
رییس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: مهارت پزشکان و جراحان ایرانی سبب شده که ایران به قطب توریسم درمانی در منطقه تبدیل شود.

دکتر بهزاد رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:عربستان و ترکیه از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته تر از ایران هستند چرا که تحریم نداشته اند اما با این حال توریسم درمانی در منطقه به سمت ایران تمایل دارد.
وی افزود:قیمت مناسب جراحی ها و درمان بیماری ها در ایران نیز یکی از دلایل گرایش توریسم درمانی به سمت ایران است، اما دلیل اصلی مهارت و توانایی بسیار بالا و زبانزد پزشکان ایرانی در جهان است چرا که نتایج جراحی برای بیماران بسیار با اهمیت تر از هزینه های درمان است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle