دسته‌ها
پزشکی و سلامت

علت خونریزی رحم

چرا رحم خونریزی می کند؟

به گزارش ویرلن، دکتر غزاله موسوی زاده ، متخصص زنان و زایمان با اشاره به اهمیت خونریزی های بعد از قاعدگی توجه بانوان عزیز را به تشخیص زود هنگام بیماری خونریزی رحم خاطر نشان نمودند . خونریزی رحم که می تواند بیانگر بیماری های جدی در ناحیه تناسلی باشد نیاز به تشخیص و معاینه ی صحیح دارد تا درمان های لازم در این جهت انجام شود.

علل مهم برای خونریزی رحم شامل موارد زیر می شود:

    اختلالات هورمونی

استروژن و پروژسترون دو هورمون مهم و تأثیرگذاردر بدن هستند که ترشح بیش از اندازه و یا کم آنها موجب خلل در روند تعادل عادت ماهیانه می شود .بهم ریختن تنظیم عادت ماهانه باعث تغییر در چرخه تخمک گذاری شده و باروری را دچار مشکل می کند، خونریزی می تواند یکی از عوارض بهم خوردن تعادل هورمونی باشد.

وجود کم ترین اختلال در تعادل این دو هورمون باعث بروز خونریزی های نامنظم و غیر طبیعی درفرد می شود.

    خوردن قرص های ضد بارداری

یکی از عوامل شایع خونریزی غیر طبیعی رحم مصرف قرص‌های ضد بارداری است، درواقع با مصرف این قرص‌ها تعادل هورمونی در بدن بروز می کند و در نتیجه باعث خلل د تخمک گذاری می شود.

دلیل خونریزی رحم

اختلال در این روند باعث عدم تعادل در عادت ماهیانه شده و خونریزی غیر طبیعی در او ایجاد می کند .

مصرف قرص‌های ضدبارداری و اورژانسی باید تحت نظر متخصص زنان و زایمان مصرف شود، زیرا باید با توجه به شرایط فعلی شما بهترین راه جلوگیری در نظر گرفته شود.البته لکه بینی در بین عادت ماهانه نیز از دیگر عوارض مصرف قرص‌های ضد بارداری محسوب می شود.

خونریزی رحم

    برخی بیماری‌های رحم

ممکن است رحم به علت نقص عملکردی، باعث خونریزی شود، مثلا وجود پولیپ که به دلیل افزایش ضخامت مخاط داخل رحم ایجاد می‌شود می تواند خونریزی های رحمی را در پیش داشته باشد ، همچنین فیبروم یا همان تومور خوش‌خیم عضله رحم هم می تواند عامل خونریزی باشد .

در برخی زنان بزرگی رحم که در اثر زایمان‌های متعدد ایجاد می ‌شود عامل خونریزی است .از موارد دیگری که خونریزی های رحم را در پی دارد بروز سرطان رحم است ، این نوع سرطان بیشتر در زنان بالای ۵۰ سال و بعد از یائسگی اتفاق می افتد.

    سقط جنین و یا حاملگی خارج رحمی

خونریزی رحمی در بین عادت‌های ماهانه یکی از مواردی است که زنان از آن شاکی هستند، سقط جنین در هفته های اول می تواند عامل خونریزی رحمی شود و شمارا دچار مشکل نماید .حتی حاملگی خارج رحمی نیز عاملی برای خونریزی غیر طبیعی رحم باشد.

    ورود به دوره ی یائسگی

زنان تقریبا بعد از ۴۰ سالگی وارد یائسگی می شوند، در این دوره مقدار هورمون استروژن در بدن فرد تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با کم شدن سطح استروژن، چرخه قاعدگی رو به خاموشی می‌گذارد و دیواره رحم شروع به نازک شدن می ‌کند.

نتیجه ی نازک شدن دیواره داخلی رحم ، شکننده شدن و تضعیف رگ‌های خونی این قسمت است که با خونریزی از ناحیه رحم همراه است .

منبع: سایت دکتر موسوی زاده

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle