دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش ویرلن ؛ در این روزهای کوتاه و سرد با توجه به افزایش آلودگی هوا, اگر این خواراکی ها را در برنامه روزانه خود قراردهید , امکان ابتلا به بیماری را در خود و افراد خانواده تان کاهش خواهید داد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ, سیر, فلفل دلمه ای قرمز و دانه کدو تنبل

 
قارچ

مهم نیست شما در مورد قارچ سفید , قهوه ای و یا قارچ طلایی صحبت می کنید, انواع قارچ ها به طور شگفت انگیزی, سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. آنها سرشار از نوعی پلی ساکارید به نام بتا گلوکان هستند, که سیستم ایمنی را فعال می کند و از عفونت جلوگیری می نماید. گلبول های سفید خون را تنظیم کرده و آنها را در مو قعیت آماده باش نگه می دارد, سپس آنها آماده حمله به هر مهاجمی هستند. قارچ ها همچنین سرشار از ویتامین ها, پلی فنل ها, استرول ها و روی هستند, که همگی سیستم ایمنی ما را سلامت و قوی نگه می دارند.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز تقریبا سه برابر پرتقال ویتامین C دارد, ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که نه تنها کمک میکند تا از شر یک سرماخوردگی و یا آنفولانزا راحت شوید, که در پیشگیری از ابتلا به آنها هم بسیار موثر است. ویتامین C تولید آنتی بادی ها یا پادتن ها ( آنتی بادی یا پادتن پروتئینی است که در دستگاه ایمنی, در پاسخ به حضور آنتی ژن خاصی, تولید می شود و در خون به گردش در می آید یا به آنتی ژن حمله ور شود و آن را بی زیان میسازد. هر آنتی بادی یک آنتی ژن ویژه را هدف خود تشخیص می دهد) و گلبول های سفید خون را افزایش می دهد تا به مبارزه علیه عفونت ها یاری رساند. آنها را به تکه های کوچک تقسیم کنید و در غذا یا سالاد از آنها استفاده کنید تا سیستم ایمنی خود را قوی تر سازید.

دانه کدو تنبل

این دانه های خوشمزه مملو از ویتامین E , روی و اسیدهای چرب ضروری هستند . ویتامین E برای تولید ایمنوگلوبولین( دسته ای از مولوکول های زیستی هستند که در سیستم ایمنی فعال هستند) مورد نیاز است, که به عنوان محافظان بدن ما عمل می کنند.
روی هم به افزایش تولید گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند, و سلول های T (لنفوسیت تی,  از انواع سلول های سیستم ایمنی بدن است) کمک می کند.

سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است, یک ضد باکتری , ضد ویروس , با خواص ضد قارچی و آنتی اکسیدان که نه تنها به مبارزه با عفونت ها کمک می کند, که در جلوگیری از ابتلا به بیماری نیز می تواند موثر باشد. سیر دارای ترکیبات آلی مبتنی بر گوگرد , که باعث بدبویی آن ولی در عین حال تقویت سیستم ایمنی بدن می شود , نیز هست.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle