دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

داروی ضدپیری در راه است !

 راهکار جدید محققان برای پیشگیری از پیری
محققان دانشگاه نیوکاسل انگلستان برای اولین بار یک آنزیم متابولیک کلیدی را شناسایی کردند که در بخش تامین توان سلول های پوست انسان وجود دارد و ارتباط مستقیمی با پیری دارد.
به گزارش ویرلن از ایرنا، با افزایش سن فرد، طی فرآیندی که به کاهش انرژی زیستی مشهور است، باتری های موجود در سلول ها ضعیف تر شده و میزان رادیکال های آزاد مضر افزایش می یابد. نتیجه این فرآیند در پوست، ایجاد چروک ها و خطوط پیری است.
در این تحقیقات مشخص شد با افزایش سن، فعالیت یک آنزیم متابولیک موسوم به Mitochondrial Complex II در سلول های پوست، کاهش چشمگیری می یابد. این آنزیم مولفه مهمی در فرآیند تولید انرژی در سلول ها است و کاهش فعالیت آن نقش مهمی در کاهش انرژی زیستی دارد.
در این تحقیقات میزان فعالیت آنزیم Mitochondrial Complex II در سلول های سطح زیرین پوست ۲۷ داوطلب از سن ۶ تا ۷۲ سال اندازه گیری شد تا تاثیر افزایش سن بر میزان فعالیت این آنزیم مشخص شود. در نتیجه این آزمایش مشخص شد فعالیت Complex II در سلول های سطح زیرین پوست شخص، با افزایش سن به شدت کاهش می یابد. به اعتقاد محققان، علت این امر کاهش میزان پروتئین آنزیم است و این نوع کاهش پروتئین تنها در سلول هایی مشاهده می شود که تکثیر آن ها متوقف شده است.
این کشف جدید محققان را یک گام به تولید داروهای ضدپیری و مواد آرایشی جدید برای مقابله با کاهش فعالیت آنزیم Complex II، نزدیک تر می کند. همچنین امکان درک بهتر فرآیند پیری سایر اندام های بدن را فراهم می کند و راهگشای درمان بیماری های مرتبط باسن، از جمله سرطان خواهد بود.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Unvestigative Dermatology منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle