دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج و جراحی بینی منحرف و تفاوت های آن

به گزارش ویرلن، مراجعه کنندگان به مطب سوالاتی در مورد انحراف بینی و کجی بینی دارند. این دو مورد با هم تفاوت دارند که لازم دانستم توضیحاتی در مورد آنها ارائه بدهم. به خصوص که در قیمت هزینه و نیز نتیجه نهایی با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور خلاصه باید گفت که عمل جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی است و بیمه ها هزینه آن را پرداخت می کنند اما بینی کج یا کجی بینی یک عمل زیبایی است و هزینه آن توسط بیمه پرداخت نمی شود.

انحراف تیغه میانی بینی :

انحراف بینی حالتی است که تیغه میانی بینی کج شده است و فرد دچار گرفتگی بینی شده است به نحوی که تنفس از راه بینی مشکل است.این حالت می تواند همراه کجی ظاهر بینی باشد یا نباشد.اگر فرد قصد بهبود تنفس از راه بینی را داشته باشد و نخواهد تغییری در ظاهر بینی انجام دهد در  این نوع جراحی بینی تحت عمل جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی  قرار می گیرد.

جراحی بینی کج:

زمانی است که ظاهر بینی کج و منحرف باشد.این انحراف در ظاهر بینی مشهود است که معمولا این حالت با انحراف تیغه میانی بینی همراه است.در این حالت نیازمند انجام عمل جراحی زیبایی بینی و اصلاح مشکل تنفس فرد ،شکل ظاهری بینی نیز از حالت کج و منحرف خارج شده و اصلاح می گردد.هزینه این عمل آزاد است و اغلب بیمه ها هزینه انحراف تیغه میانی همراه با این عمل جراحی زیبایی بینی را پرداخت نمی کنند.

در این عمل از برش بر روی پوست وسط بینی استفاده می شود و بعد از عمل از چسب بینی باید استفاده نمود.

جراحی بینی کج

انحراف بینی و نیز کجی بینی معمولا در اثر آسیب به ساختمان بینی به وجود می آید،گاهی این ضربات و آسیب ها می تواند حین زایمان و یا دوران کودکی باشد و فرد از آن حادثه اطلاعی نداشته باشد.

در مورد بینی های کج صادقانه باید گفت که هر چه بینی در ظاهر کج تر باشد،ممکن است مختصری غیر قرینگی بعد از عمل مشاهده شود.به عبارت دیگر بعضی از بینی های بسیار کج با یکبار جراحی زیبایی قابل اصلاح نبوده است و معمولا نیاز به عمل جراحی بینی مجدد است.

زیرا به علت خاصیت ذاتی غضروف کج که تمایل دارد به حالت اولیه برگردد،این غیر قرینگی ممکن است پیدا شود.البته معمولا با تکنیک های جدید جراحی بینی تا حدود زیادی این موارد قابل اصلاح می باشد.

منبع: سایت دکتر گلی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle