دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر عجیب دمای هوا بر قد و وزن !

یک مطالعه نشان می دهد زنانی که در دوران بارداری تغییرات ناگهانی دمای هوا اعم از گرما و یا سرما را تجربه می کنند، نوزادانی سبک وزن تر و کوتاه قدتر به دنیا می آورند.
به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی تلگراف، محققان بانک جهانی در آمریکا و موسسه مطالعات کار در آلمان وضعیت تولد بیش از ۱٫۵ میلیون نوزاد را در جوامع روستایی محروم در کشور کلمبیا بین سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸ بررسی کردند و دریافتند، زنان بارداری که با گرم شدن ناگهانی هوا مواجه شده بودند، نوزادانی با حدود ۳ گرم وزن کمتر به دنیا آوردند و احتمال زایمان پیش از موقع نیز در آنها اندکی بیشتر از سایرین بود. موج سرما نیز به حدود ۰٫۰۰۱۸ سانتی متر کوتاهی قد نوزادان منجر شد و به گفته محققان، این امر احتمالا فرآیند رشد قد این نوزادان در دوران کودکی را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
در این مطالعه مشخص شد که تغییرات شدید دمای هوا همچنین نمره آگپار را پایین می آورد. نمره آگپار برای نظارت بر سلامتی نوزادان و آزمایش رنگ پوست، ضربان قلب، رفلکس، عضلات و تنفس نوزاد بمدت ۵ دقیقه بعد از تولد، به کار می رود.
دکتر میبل آندلون از ‘موسسه بررسی زایمان’ گفت: شوک های دمایی که پیش از این مد نظر قرار نمی گرفت، تاثیر نامطلوبی روی وضعیت سلامت نوزادان می گذارد.
آندلون افزود: نتایج تحقیق ما نشان می دهد کودکان در صورت قرار گرفتن در سرمای ناگهانی هوا در شکم مادر و در ماه های اول زندگی، قد کوتاه تری خواهند داشت. همچنین، قرار گرفتن جنین در معرض گرمای ناگهانی در طول سه ماهه سوم بارداری، وزن نوزاد را کاهش می یابد. یافته های ما مبنی بر آسیب پذیری نوزادان در برابر شرایط محیط زیستی، نتیجه مهمی برای سیاستگذاران است.
این اولین باری است که ارتباط میان تغییرات شدید دمای هوا با وضعیت نوزاد مورد بررسی قرار گرفته است.
این مطالعه جدید در مجله World Development چاپ شد.

منبع:ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle