دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تولید بافت انسانی با شبیه سازی صنعت نساجی !

محققان با الهام از صنعت ریسندگی در حال توسعه روشی برای تولید بافت انسانی در مقیاس زیاد هستند.
به گزارش ویرلن از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه میسوری با الهام از صنعت نساجی در حال بررسی روش هایی برای افزایش تولید بافت انسانی هستند.
دانشمندان برای تولید باقت انسانی به منظور استفاده در یک محیط بالینی، سلول های بنیادی را در اطراف ‘ داربستی’ که به مروز زمان حل می شود و نهایتا تنها بافت را برجای می گذارد، معلق می کنند.
در حال حاضر قسمت اعظم داربست با استفاده از رویه ای به نام الکتروریسی ساخته می شود که به موجب آن مواد نبافته شده توسط یک میدان الکترواستاتیک بهم وصل می شوند.
اما این فرایند خسته کننده و مبهم است و محققان برای تولید بافت انسانی در مقیاس زیاد، به یک رویکرد اقتصادی تر نیاز دارند.
الیزابت لوبوا رییس کالج مهندسی میسوری در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، در فرآیند الکتروریسی الیاف های ضعیف تولید می شود، داربست هایی که سازگار نیستند و خلل و فرج های بسیار ریزی دارند.
وی افزود: با استفاده از این سیستم می توان بعد از ساعت ها یک ماده داربست به قطر ۱۰ اینچ (۲۵٫۴ سانتی متر) تولید کرد. بنابراین ما درصدد آزمایش روش هایی برآمدیم که بتوانند این فرآیند را استاندارد کنند.
محققان برای این منظور روش کاردینگ را که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد، به کار گرفتند.
در کاردینگ از غلتک هایی برای جداسازی و نگاه داشتن فیبرها در حین کشیده شدن آنها به سمت یک شبکه، استفاده می شود.
محققان این روش را با یک رویه دیگر تولید الیاف به نام ‘ملت بلون’ (meltblowing) ترکیب کردند که در آن الیاف از یک پلیمر مذاب کشیده می شود.
پژوهشگران از این فناوری های جدید برای ابداع داربستی از جنس اسید پلی لاکتیک استفاده کردند و سپس این داربست را برای نگاه داشتن الیاف های کلاژنی مملو از سلول های بنیادی به کار گرفتند. آزمایش های انجام شده نشان می دهند که این داربست می تواند سلول‌های بنیادی را برای دستکم سه هفته سالم نگاه دارد.
این تحقیق که در مجله Biomedical Materials منتشر شده است، نشان می دهد که این روش جدید ارزان تر و موثر تر از الکتروریسی است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle