دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مضرات خوردن نوشابه برای بدن

مضرات خوردن نوشابه برای بدن

مصرف روزانه نوشابه آسیب های جدی به بدن شما وارد می کند که تصمیم داریم به برخی از آنها اشاره کنیم . برای درک بهتر این مساله که نوشابه با بدن شما چه می کند باید به دقت مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

تاثیرات نوشابه ها ی گاز دار بر وزن

نوشیدن یک لیوان نوشابه در طول روز مضرات فراوانی را برای اضافه کردن وزن شما در پی دارد .خوردن روزانه یک لیوان نوشابه برابر است با خوردن ۱۷ کیلو و ۶۹۰ گرم شکر در طول هر سال است، مصرف دائمی نوشابه می تواند با عث ابتلای فرد به چاقی و افزایش ابتلا به دیابت می شود.

عملکرد مغز شما مختل می شود

وقتی مقادیر زیادی شکر وارد بدن شما می شود و این میزان به صورت روزانه و دائمی است مواد شیمیایی مغز که به یادگیری و ذخیره خاطرات و حافظه کمک می کند را مختل می سازد، همچنین عواملی را که به فرآیند عمل هورمون انسولین کمک می کنند را کاهش می دهد. در صورت مصرف زیاد شکر مغز شما از گرفتن فرمان سیری و توقف برای خوردن را از دست می دهد.

مضرات خوردن نوشابه برای بدن

کلیه های تان آسیب می بیند

اسید فسفریک موجود در نوشابه ها ارتباط مستقیمی با بیماریهای کلیوی دارد . این خطر در کمین کسانی است که روزانه بیشتر از دو لیوان نوشابه مصرف می کنند.

دستگاه گوارش شما آسیب می بیند

نوشابه حاوی مقادیر بسیاری از کربنات است، کربنات نفخ ، دل درد و مشکلات روده ای را در پی دارد.نوشابه همچنین دوره های اسهال را طولانی تر کرده و باعث تشدید آن می شود .همچنین ممکن است یبوست را در فرد ایجاد نماید.

پوکی استخوان می گیرید

مصرف نوشابه باعث می شود تا شما به پوکی استخوان مبتلا شوید این هم به دلیل وجود مقادیر زیاد کافئین و اسید فسفریک است .

قلب شما می ایستد

مصرف دائم نوشابه به صورت روزانه و گنجاندن آن در برنامه ی غذایی یعنی استقبال از حملات و سکته های قلبی .همچنین ابتلای افراد به بیماری های آسم و نارسایی های ریوی را افزایش می دهد.

بی دندان می شوید

نوشابه دارای مقدار بسیار زیادی اسید و قند است که باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

در انتخاب نوشیدنی دقت کنید و از نوشیدنیهای سالم مثل آب ، دوغ کم نمک و یا عرقیات خانگی استفاده شود.

منبع: سایت دکتر صمد پور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle