دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

عفونت قارچی زنان باردار

عفونت در دوران بارداری

همیشه مقداری قارچ در مهبل( واژن) زنان وجود دارد که میزان کم آن عادی است ولی اگر میزان آن رشد کند و به بیش از حد نرمال برسد طوری که باعث از بین رفتن باکتریهای مفید شود به آن عفونت گویند.
عفونت قارچی نوعی عفونت رایج در زنان به خصوص زنان باردار است که به آنها کاندیدیاز نیز می گویند.کاندیدیاز توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکنز ایجاد می شود.که علت آن بالا بودن سطح استروژن در دوران بارداری می باشد که زمینه مناسب برای رشد قارچ را فراهم می آورد و باعث رشد سریع آن می شود.
همچنین افراد با استفاده آنتی بیوتیک باعث از بین بردن باکتریهای مفید ناحیه واژن می شوند که با از بین رفتن این باکتری ها زمینه مناسبی برای رشد قارچها فراهم می شود.

عفونت-قارچی-زنان-باردار
علائم عفونت قارچی:

-خارش و سوزش: ناحیه تناسلی و واژن دچار سوزش و خارش و گاهی تورم و قرمزی می شود.
-ترشحات واژن : از شایع ترین علائم عفونت قارچی ترشحات سفید یا گاهی زرد و سبز رنگ از واژن است که می تواند بدون بو باشد و میزان آن بسته به میزان عفونت می تواند متفاوت باشد.
-سوزش هنگام ادرار کردن و درد هنکام رابطه جنسی
-بوی واژن : در هنگام عفونت واژن می تواند بوی نامطبوعی ایجاد شود.
توجه شود که ترشحات عادی در زنان نباید با عفونت قارچی اشتباه گرفته شود.( ترشحات طبیعی شبیه ترشحات قبل از قاعدگی می باشند.)

درمان عفونت :
اگر افراد علائم گفته شده را مشاهده کردند بهتر است به پزشک مراجعه کنند هرچند که داروهای ضد قارچی بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه ها موجود هستند.پزشک از ترشحات نمونه برداری می کند و برای تایید یا رد آن را بررسی می کند.
اگر توسط دکتر عفونت قارچی تایید شود درمان آغاز می شود که معمولا یک کرم ضد قارچ یا شیاف که برای فرد باردار مضر نباشد تجویز می شود که اکثرا حاوی کلوتریمازول اند.
این کرم یا شیاف معمولا باید به مدت یک هفته و بطور مداوم مصرف شود تا از میزان علائم کاسته شود . بهترین زمان مصرف این داروها هنگام خواب است تا به بیرون نشت نکنند.
همچنین از درمانهای خانگی می توان استفاده کرد مانند خوردن ماست و قره قروت، استفاده موضعی عسل و سرکه سیب،و کاهش مصرف مواد قندی در زمان عفونت و استفاده از کیسه یخ برای کاهش خارش.

منبع: سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی پارسه

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle