دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

رژیم لاغری مناسب

رژیم لاغری

به گزارش ویرلن، معمولا افراد با شنیدن نام رژیم به یاد محدودیت های تغذیه ای و حذف مقدار قابل توجهی غذا از سبد غذایی روزانه میافتند .اما این یک تصور غلط است که بخواهیم رژیم لاغری را اینگونه بیان کنیم. رژیم لاغری اشاره ای به دریافت میزان مشخصی از مواد غذایی در طول روز دارد ، این مقدار مشخص با توجه به نیاز بدن در طول یک روز است .

یک مشاور تغذیه کمک شایانی در رسیدن به اندام ایده آلتان دارد در صورتی که بتواند به خوبی مشکلات سیستم بدنی شما را شناسایی کند و یک رژیم غذایی متناسب با متابولیسم بدنتان ارائه نماید .

رژیم لاغری

یک رژیم لاغری میتواند شامل همه ی مواد غذایی پروتئینی و کربوهیدراتی باشد. معمولا رژیم های تک بعدی نتیجه ای در بر نداشته و ممکن است سلامت فرد به مخاطره بیافتد .لازم است تا از همه ی گروه های غذایی به میزان کافی تغذیه کنید و به راحتی وزن کم کنید .

رژیم غذایی لاغری باید متعادل، متنوع و متناسب با فرهنگ غذایی فرد در نظر گرفته شود ، تا وی بعد از شروع به رژیم گرفتن از ادامه ی آن خسته و ناامید نشود .

معمولا رژیم های نا متعادل بعد از گذشت ۵ یا ۶ سال فرد را دچار پوکی استخوان می کند.

 

در واقع این نوع رژیم های عجیب و غریب و رژیم هایی که مقدار محدودی مواد غذایی دارد و یا حتی  رژیم های تک غذایی، کم کالری و رژیم هایی که با حذف یک وعده غذایی و یا یک گروه غذایی مواجه هستند سلامتی فرد را به خطر می اندازند.

بهترین نوع رژیم لاغری که مورد تائید پزشکان است یک برنامه ی غذایی برای مصرف تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن است .

در واقع رژیم غذایی لاغری یک برنامه ی غذایی اصولی و صحیح به حساب می آید .

با رعایت نکات لازم و مصرف میزان مشخص از مواد غذایی می توانید در هفته یک کیلو و یا بیشتر کم کنید و بعد از گذشت مدت کوتاهی به یک اندام ایده آل و بدون چربی اضافی دست بیابید .

یک روش ساده برای دانستن وزن نرمال اندازه گیری BMI یا شاخص توده بدنی است این شاخص از تقسیم وزن بر اساس کیلو گرم بر مجذور قد بر اساس متر بدست می آید مثلا اگر خانمی ۷۰ کیلوگرم و و قد ۱۶۰ سانتی متر شاخص توده بدنی عدد ۳۴/۲۷ می شود و این فرد دچار اضافه وزن (Overweight) است که بیش از وزن مناسب و ایده آل و کمتر از حد چاقی درجه یک است.

BMI بین ۵/۱۸ الی ۹/۲۴ وزن نرمال است
BMI بین ۲۵ الی ۹/۲۹ اضافه وزن است
BMI بین ۳۰ الی ۹/۳۴ چاقی درجه یک

و هر چقدر این عدد بیشتر شود به سمت چاقی مفرط می رود.

اضافه وزن معمولا ناشی از مشکلات غذایی و سبک های نادرست تغذیه در طول روز است. یک متخصص تغذیه با بررسی توده بدنی افراد درصد چربی های اضافی انباشته شده در بدن او را تخمین می زند، و به شما یک رژیم سالم و اصولی می دهد تا به کمک آن بتوانید مقادیر زیادی از چربی های بدنتان را کاهش دهید.

درمان چاقی با رژیم لاغری

درمان چاقی عموما با استفاده از ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی صحیح حاصل می شود، اما در مواردی که پزشک به شما توصیه کند می توانید از سایر روش ها جراحی موضعی نیز استفاده کنید.
رژیم لاغری موضعی

لاغری موضعی برای افرادی توصیه می شود که نمی توانند با ورزش و یا رژیم غذایی چربی های ناحیه ی خاصی از بدن را از بین ببرند، عموما افرادی که دارای مقدار زیادی چربی در پهلوها و یا قسمت هایی از بازو هستند توانایی آب کردن آن را ندارند و مایلند تا به صورت موضعی تنها چربی های ناحیه ی مشخصی از بدنشان از بین برود کاندید های خوبی برای جراحی لاغری موضعی محسوب می شوند.

اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از روش های لاغری ارائه شده نیز باید با پیروی از یک رژیم غذایی صحیح پایدار بماند وگرنه احتمال بازگشت و چاقی مجدد در هر دوره ای وجود خواهد داشت.

منبع: سایت دکتر صمدپور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle