دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

جلوگیری از زایمان زودرس

زایمان زودرس

جلوگیری از زایمان زودرس یک چالش بزرگ است و می تواند جلوی مرگ و میر نئوناتال یا ناتوانی نوازد در آینده را بگیرد .

تجویز پروژسترون طبیعی به صورت واژینال یا تزریق موثرترین روش دارویی در جلوگیری از زایمان زودرس است و باید در افرادی که سابقه زایمان زودرس و پارگی کیسه آب دارند و یا در سونوگرافی کوتاهی طول سرویکس برای آنها تشخیص داده شده است تجویز شود .پروژسترون می تواند بالقوه در درمان سایر شرایطی که باعث زایمان پره ترم می شود مثل آنومالی مولرین نیز موثر باشد .

تشخیص کوتاهی سرویکس با سونوگرافی واژینال و بین ۲۴-۱۸ هفتگی انجام می شود و در صورت تشخیص پروژسترون یا سرکلاژ سرویکس توصیه می شود . معمولا سرکلاژ سرویکس بر اساس سابقه مامائی بیمار و یا ارزیابی سونوگرافیک طول سرویکس انجام می شود . سابقه عمل جراحی سرویکس مثل بیوپسی و یا D&C مکرر نیز از اندیکاسیون های سر کلاژ هستند .

زایمان-زودرس
شانس زایمان زودرس

اگر چه حاملگی چند قلو در معرض زایمان زودرس است ولی تجویز پروژستون و انجام سرکلاژ در جلوگیری از زایمان زودرس در چند قلویی موثر نیست و حتی سرکلاژ سرویکس در دوقلویی می تواند شانس زایمان زودرس را بیشتر کند .

توکولینیک ها در جلوگیری از زایمان زود رس برای کسانی مصرف می شود که در عرض ۴۸ ساعت تا ۷ روز آینده زایمان می کنند و نیاز به فرصت برای تاثیر کورتیکواستروئیدها و یا اعزام به بیمارستان مجهز به NICU دارند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

منبع: سایت دکتر خاکپور

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle