دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

تاثیر عمل زیبایی بر حس بویایی

به گزارش ویرلن، سوال بسیاری از بیماران قبل از انجام عمل بینی و بعد از انجام آن نسبت به حس بویایی است .اما آیا عمل بینایی بر روی حس بویایی تاثیر گذار است؟

در پاسخ باید گفت ممکن است که این عارضه کم و بیش برای فرد به وجود بیاید اما این اتفاق دائمی نبوده و بهبود میابد  ،به طور کلی کاهش حس بویایی به صورت کامل وجود نداشته و همین مقدار جزیی نیز بعد از گذشت حداکثر دو ماه از بین خواهد رفت .

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

علت کاهش حس بویایی در چیست و عمل بینی چه تاثیری بر آن میگذارد؟

باید بدانید که سلولهای بویایی در سقف بینی وجود دارد که با رسیدن مولکولهای مواد بوییدنی به سمت بالا و سقف بینی ، باعث تحریک این سلولها شده و فرد متوجه بو میشود. زمانیکه این مسیر مسدود باشد فرد متوجه بو نمی شود و عملا حس بویایی وی تحریک نمیشودکاهش حس بویایی بعد از عمل نیز به خاطر تورم ناشی از عمل جراحی است که باعث گرفتگی مسیر های  نام برده میشود و در فرد این حس را ایجاد میکند که حس بویایی خود را از دست داده ، اما این تورم رفته رفته کمتر میشود و ورم های ناشی از عمل از بین میروند در نتیجه نیز مسیرهایی که حس بویایی را تحریک میکنند باز شده و دوباره فرد به حالت اولیه باز میگردد.

استفاده از سرم شستشوی بینی برای ا بین بردن لخته های درون بینی و مجاری آن توصیه می شود ،همچنین این عمل به  کاهش تورم کمک میکند در صورتی که کاهش بویایی شما طولانی تر از دو یا سه هفته شد از اسپری های کورتن دار جهت کاهش تورم مخاط بینی استفاده نمایید .

احساس بویایی در افرادی که دچار انحراف بینی هستند کم تر از افراد معمولی است بنابراین ، در صورتیکه این عارضه ناشی از انحراف بینی باشد بعد از عمل جراحی بینی بویایی بهبود می یابد.

همچنین افرادی که دارای  پولیپ بینی هستند نیز باید قبل از عمل جراحی بینی سی تی اسکن از بینی و سینوس انجام دهند و این موارد را اصلاح نمایند.

در صورت درمان پولیپ و انحراف بینی مشکلات بینی حل و تنفس راحت تر خواهد بود ، همچنین احساس بویایی نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: سایت دکتر راجی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle