دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بوتاکس بهتر است یا ژل؟

بوتاکس بهتر است یا ژل؟

شاید این سوال ذهنی شما نیز باشد که برای جوانسازی پوست تزریق بوتاکس مناسب تر است یا ژل ؟

همانطور که می دانید  بوتاکس می‌تواند روند چروک شدن پوست را به تاخیر اندازد.

با تزریق بوتاکس می توانید تا حد بسیاری از ایجاد چین و چروک آنها جلوگیری نمایید .

در واقع قسمت هایی از صورت که دائما حرکت می کنند مثل  عضلات دور چشم، عضلات ناحیه پیشانی و قسمت های میانی ابروها که با آنها اخم می کنید  چین‌های حرکتی هستند را  به صورت موقتی فلج می کند .

تزریق بوتاکس می تواند چروک هایی که به تازگی ایجاد شده اند و بسیار سطحی هستند را از بین می برند در صورتیکه این نواحی از تحرک بایستند میتوان تا حد بسیاری از چین و چروک های درون آن جلوگیری نمود و این روند رفته رفته از ایجاد چروک های عمقی جلوگیری می نمایند .

بوتاکس می تواند در موارد مختلفی به عنوان یک داروی مفید برای درمان میگرن و مشکلات ناشی از  تعریق کف دست، پا، زیر بغل نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

بوتاکس

بوتاکس بهتر است یا ژل؟

ژل نیز ماده ی مفیدی برای زیبا سازی پوست است و با تزریق آن می توان ایجاد برجستگی های لازم را انجام داد ، تزریق ژل در لب ها و یا گونه ها می تواند باعث جوانسازی صورت شود .بسیاری از پزشکان ژل را به عنوان یک داروی تکمیل کننده برای اثرات بوتاکس در نظر می گیرند .در واقع نمی توان مشخص کرد که کدام ماده مناسب تر از دیگری است . با تزریق ژل و تمدید به موقع آن می توان از چروک های عمیق ایجاد شده تا حد زیادی جلوگیری نمود. چروک‌های عمیق پوست را می توان با یک ماده فیلر(پرکننده) مثل ژل، چربی یا هر چیز دیگری برطرف کرد.

تزرق ژل می تواند مفید باشد اما اگر میزان ژل تزریق شده از حد معمول بیشتر شود تخلیه و یا کنترل آن بسیار سخت خواهد بود ، از طرفی ممکن است در چنین حالتی ژل حرکت کند و باید فرد تحت درمان قرار بگیرد . البته این احتمال در زمانی که پزشک آشنایی کامل به این ماده و نحوه ی تزریق آن را داشته باشد بسیار کاهش میابد .

در آخر باید توجه داشته باشید که ژل و بوتاکس دو ماده ی مفید برای جوانسازی پوست هستند و با توجه به نیاز صورت و یا بدن شما در مورد نوع آن تصمیم گیری خواهد شد که کدام را انتخاب کنید . البته در بیشتر موارد از این دو ماده به صورت مکمل بهره گیری می شود .

بهترین اقدام برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب مشورت با یک پزشک زیبایی است که بتواند مشاوره های لازم در جهت جوانسازی پوستتان ارائه دهد .

منبع: سایت دکتر غلامین

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle