دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین غذاهای حاوی فیبر

غذاهای حاوی فیبر

به گزارش ویرلن، شاید برخی از شما از خواص فیبر و لزوم آن برای بدن اطلاع نداشته باشید. در این مقاله در ارتباط با فیبر و مواد غذایی حاوی فیبر با شما صحبت خواهیم نمود.

خواص فیبر

فیبرها دارای تاثیرات لاغری هستند و می توانند باعث از بین رفتن یبوست شوند. شاید اطلاع نداشته باشید اما بهتر است بدانید که بسیاری از مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید دارای فیبر هستند .در واقع بدن ما روزانه به ۳۰ گرم فیبر نیاز دارد و با خوردن مواد غذایی حاوی فیبر می توان فیبر مورد نیاز بدن را تامین نمود. اگر قصد دارید که رژیم غذایی خود را کنترل نمایید بهتر است که به متخصص تغذیه مراجعه نمایید و با وی مشاوره ای داشته باشید. در اینجا برخی از مواد غذایی حاوی فیبر را به شما معرفی خواهیم نمود.

غذاهای حاوی فیبر
مواد غذایی حاوی فیبر

در اینجا برخی از مواد غذایی که دارای فیبر هستند را به شما معرفی خواهیم نمود که با خوردن این مواد غذایی می توانید فیبر مورد نیاز بدن تان را تامین نمایید.

غذاهای حاوی فیبر

زیتون سیاه

طعم زیتون سیاه نسبت به زیتون سبز خیلی بهتر است و همچنین زیتون سیاه نسبت به زیتون سبز روغنی تر است.اما از لحاظ ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند.لازم است بدانید که زیتون سیاه طبیعی ارزش غذایی بالاتری نسبت به زیتون سیاه صنعتی دارد.همچنین به هضم غذا نیز کمک میکند.۱۰۰ گرم زیتون سیاه دارای ۱۲٫۲  گرم فیبر است.

بادام

بادام حاوی پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و آهن است. بد نیست بدانید که فیبر موجود در بادام به عملکرد روده کمک خواهد کرد و اثر مثبت بر روی سطح کلسترول خون خواهد گذاشت.

پسته

پسته نیز یکی از آجیل هایی است که دارای فیبر بسیار است.۱۰۰ گرم پسته دارای ۱۰٫۳ گرم فیبر مواد غذایی است.

گردو

گردو یکی از مهمترین مواد غذایی حاوی فیبر است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را داراست. در هر ۱۰۰ گرم گردو ۹٫۵ گرم فیبر وجود دارد.

خرما

خرما از مواد غذایی حاوی فیبر است. ۱۰۰ گرم خرما دارای ۸٫۷ گرم فیبر است.

نان سبوس دار

نان سبوس دار یک منبع عالی فیبر است.لازم است بدانید که نان سفید دارای فیبر بسیار کمی است. ۱۰۰ گرم نان سبوس ‌دار دارای حدود ۷٫۵ گرم فیبر است.

منبع: سایت دکتر صمدپور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle