دسته‌ها
اخبار تکنولوژی برترینها موبایل و تبلت

معرفی برترین تبلت‌های بازار

انتخاب و خرید بهترین تبلت بازار، به نظر کار راحتی است، اما انتخاب بهترین تبلتی که مناسب نیاز، سلیقه و شرایط شما باشد کمی سخت خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین تبلت، اندازه‌ی نمایشگر است. این روزها شاهد آن هستیم که اکثر سازندگان، تبلت‌های خود را در چندین مدل و با اندازه‌ی نمایشگر مختلف طراحی و تولید می‌کنند؛ از شرکت‌های پیشرو و ریشه‌دار در این حوزه نظیر سامسونگ و اپل گرفته تا شرکت‌های درحال‌توسعه نظیر ایسوس و لنوو. بنابراین فرق نمی‌کند که به کدام اندازه‌ی نمایشگر تبلت‌ها علاقه دارید، چراکه در هر اندازه‌ای، می‌توانید بهترین تبلت ازنظر سخت‌افزار و سیستم‌عامل را انتخاب کنید؛ مجله ویرلن در ادامه به شما کمک خواهد کرد :

به گزارش ویرلن ؛ اگر بخواهیم یک تقسیم‌بندی کلی و صحیح در مورد اندازه‌ی نمایشگر تبلت‌ها داشته باشیم، باید بگوییم که تبلت‌ها شامل سه دسته و با اندازه‌ی نمایشگرهای کوچک‌تر از ۸ اینچ، بین ۸ تا ۱۰ اینچ و بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ هستند. ما در این مطلب قصد داریم تا در هر دسته‌بندی، دو مورد از بهترین تبلت‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم و به بیان مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

‌‌
بهترین تبلت‌های کوچک‌تر از ۸ اینچ

با توجه به استانداردها و تعاریف مطرح‌شده در مورد تبلت‌ها، باید تبلت‌های با صفحه‌نمایش ۷ تا ۸ اینچ را کوچک‌ترین نوع این نوع فرم‌فکتور دانست. سازندگان این تبلت‌ها، به خاطر اندازه‌ی بسیار کوچکی که این دستگاه‌ها دارند، بر قابلیت حمل‌ونقل آسان آن‌ها مانور زیادی می‌دهند. همچنین این شرکت‌ها سعی می‌کنند تا اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند را به دستگاه‌های خود بیاورند (پشتیبانی از سیم‌کارت و امکان برقراری تماس تلفنی) تا جذابیت و کارایی آن‌ها دوچندان شود.

‌‌
۱. هواوی مدیا پد X2

بدون شک باید شرکت هواوی را یکی از بهترین تولیدکنندگان تبلت‌های ۷ اینچی در دنیا بدانیم. باوجود آن‌که تعداد تبلت‌های ۷ اینچی مرغوب در دنیا روزبه‌روز در حال کمتر شدن است، اما شرکت هواوی با هوش و ذکاوت مثال‌زدنی توانسته این نوع تبلت‌های خود را همچنان زنده نگه دارد و فروش خوبی را با آن‌ها تجربه کند.

Huawei MediaPad X2
Huawei MediaPad X2

مدیاپد X2 به‌طور تعجب‌آوری تبلت کوچک و خوش‌دستی است و با یک تقریب خوب می‌توان گفت که کارکردن با آن به‌راحتی گوشی‌های هوشمند است. هواوی برای این کار، حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کمی برای این محصول در نظر گرفته است. همچنین این تبلت خوش خط‌وخال هواوی به دو شیار سیم‌کارت مجهز است و می‌توان بدون استفاده از هندزفری، با آن به مکالمه‌ی تلفنی پرداخت. درمجموع باید گفت که مدیاپد X2، برترین انتخاب در بین تبلت‌های ۷ اینچی است.


‌‌‌
۲. اپل آیپد مینی ۴

دیگر تبلت کوچک اما همه‌فن‌حریفی که در این دسته‌بندی وجود دارد، تبلت اپل آیپد مینی ۴ است. مینی ۴ جدای از آن‌که بهترین آیپد مینی تولید‌شده تاکنون است، ازنظر ما بهترین تبلت ۸ اینچی بازار هم است. اپل برخلاف مدل‌های گذشته‌ی آیپد مینی، در مورد این تبلت سنگ تمام گذاشته و بهترین دستاوردهای خود را در این تبلت به کار برده است.

 

آیپد مینی ۴

Apple iPad Mini 4

از طراحی زیبا و سخت‌افزار قدرتمند گرفته تا قابلیت‌های سیستم‌عاملی جذاب. ازاین‌رو باید بگوییم که از لحاظ سخت‌افزار، فرق چندانی بین این تبلت و آیپد ایر ۲ وجود ندارد. مهم‌ترین ویژگی مینی ۴ را باید در ضخامت و وزن بسیار کم آن دانست. همچنین این تبلت نخستین و تنها آیپد مینی است که می‌تواند تمام حالت‌های مالتی‌تسکینگ سیستم عامل iOS 9 را اجرا کند.


‌‌‌
بهترین تبلت‌های ۸ تا ۱۰ اینچی

بدون هیچ شک و شبه‌ای باید گفت که بازار تبلت‌های ۱۰ اینچی از ابتدا تاکنون در سلطه‌ی شرکت اپل و سامسونگ بوده. سالیان سال است که اپل به فرمول درست و نهایی خود برای محبوبیت و فروش بالای آیپدها رسیده و توانسته اختلاف خود را با سایر رقیبان حفظ کند. سامسونگ هم از همان ابتدای کار شانه‌به‌شانه‌ی اپل حرکت می‌کند.

‌‌‌       ‌‌‌
۱. اپل آیپد ایر ۲

باوجود آن‌که آیپد ایر ۲ محصول دو سال گذشته‌ی شرکت اپل است، اما همچنان به‌عنوان ارزشمندترین و بهترین تبلت ۱۰ اینچی دنیا شناخته می‌شود. دلیل این امر را باید در جادوی شرکت اپل دانست.

Apple iPad Air 2
Apple iPad Air 2

همه‌چیز در آیپد ایر ۲ به بهترین شکل ممکن به کار رفته است. از نمایشگر خیره‌کننده و بدنه‌ی بسیار باکیفیت آلومینیومی گرفته تا سخت‌افزاری که جواب‌گوی تمام برنامه‌های سیستم‌عامل iOS است. خلاصه‌ی کلام آن‌که اگر به دنبال بهترین تبلت ۱۰ اینچی بازار هستید، ایر ۲ بهترین انتخاب خواهد بود.


‌‌
۲. سامسونگ گلکسی تب S2

اما اگر به هر دلیلی از کار کردن با سیستم‌عامل iOS خوشتان نمی‌آید و بهترین تجربه‌ی کار با تبلت ۱۰ اینچی را سیستم‌عامل اندروید می‌دانید، در این صورت تبلت سامسونگ گلکسی تب S2 بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

Samsung Galaxy Tab S2
Samsung Galaxy Tab S2

برترین ویژگی این تبلت مربوط به ضخامت و وزن کم آن می‌شود. تب S2 به‌صورت حیرت‌آوری باریک و سبک است؛ همچنین این تبلت نمایشگری باکیفیت و بی‌نظیر دارد که برای خواندن روزنامه و مجلات، ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ علاوه‌براین، سامسونگ حسگر اثرانگشت پیشرفته و سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را برای این محصول به کار برده است.


‌‌‌
بهترین تبلت‌های بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ

برای پیدا کردن بهترین تبلت‌های بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ می‌بایست بدون هیچ معطلی به سراغ تبلت‌های هیبریدی بروید. در ابتدا این بازار در اختیار مایکروسافت و سرفیس‌های این شرکت بود. تا اینکه اخیرا سروکله‌ی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نظیر اپل، سامسونگ و گوگل پیدا شد و رقیبی جدی برای سرفیس‌ها شدند.

‌‌‌‌
۱. مایکروسافت سرفیس پرو ۴

اما باوجود همه‌ی این حرف‌ها، باید همچنان سرفیس‌ها را بهترین تبلت بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ و هیبریدی بازار بدانیم. پرو ۴ کارآمدترین تبلت هیبریدی بازار است و بیشتر از هر تبلت دیگری حس کار کردن با یک لپ‌تاپ را به کاربر القا می‌کند.

Microsoft Surface Pro 4
Microsoft Surface Pro 4

مایکروسافت این محصول را با صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲٫۳ اینچی و به همراه قلم و کیبورد جادویی و در کانفیگ‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند. پرو ۴ به معنای واقعی کلمه، یک لپ‌تاپ بوده که به جامه‌ی تبلت ملبس شده است.


‌‌‌‌
۲. اپل آیپد پرو

اما شاید برخی افراد چندان دل‌باخته‌ی سرفیس پرو ۴ نشوند. ما برای این دسته از کاربران، تبلت اپل آیپد پرو را معرفی می‌کنیم. تبلتی که هم ویژگی‌های تبلت‌ها را دارد و هم از برخی ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد. آیپد پرو بهترین تبلت معرفی‌شده‌ی اپل تاکنون است.

Apple iPad Pro
Apple iPad Pro

این تبلت با داشتن سخت‌افزار قدرتمند در کلاس دسکتاپ‌ها، اسپیکرهای باکیفیت و قابلیت مالتی‌تسکینگ بدون شک می‌تواند برترین تجربه‌ی سیستم‌عامل iOS را منتقل کند. اما آنچه بیشتر از هر چیزی در تبلت آیپد پرو جلب‌توجه می‌کند، تجربه‌ی کاربری بی‌نظیر آن است. ازنظر ما، تبلت اپل آیپد پرو به دلیل رابط ‌کاربری روان و جذاب و دریافت به‌روزرسانی‌های منظم، دومین تبلت برتر هیبریدی بازار به شمار می‌رود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle