دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو برترینها

شورلت کروز با قیمت باورنکردنی در ایران

شورلت کروز، چهارمین شورولتی که به ایران می آید
سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای به گمرکات کشور، ضوابط ورود خودروهای شورلت را ابلاغ کرد. درچند ماه گذشته شاهد مجوز گرفتن شورلت ترکس و آوئو بودیم و  شورلت شاسی بلند کاپتیوا سومین برند مجوز گرفته است .

حالا چهارمین خودرو شورلت یعنی برند معروف شورلت کروز هم موفق به دریافت مجوز ورود به بازار کشور شده که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. گفتنی است که در قالب این برند، دو سگمنت هاچ بک و سدان وارد کشور خواهد شد.
چند مدت پیش شاهد معرفی نسل جدید شورلت کروز سدان در مدل ۲۰۱۶ و هاچ بک در مدر ۲۰۱۷ معرفی شده است که خوشبختانه با این رویه شاهد حضور مدل های ۲۰۱۶ سدان در بازار خواهیم بود.
اول از همه اگر بخواهیم در رابطه با طراحی این دو خودرو صحبت کنیم، از آنجایی که هر دو با یک نام اصلی عرضه می‌شوند، پس می‌توان گفت که چهره‌ای نزدیک به یکدیگر دارند. در عقب هم شاهد طراحی اختصاصی برای هرکدام از شورلت‌های کروز هاچ بک و استیشن هستیم.

 

 

چند سال پیش پس از معرفی نسخه هاچ‌بک شورلت کروز در سال ۲۰۱۲ میلادی، شرکت خودروسازی شورلت در قالب تبلیغات ویدیویی حدود ۱۰ الی ۱۱ نفر از بازیکنان راگبی را با لباس‌های محافظتی در این خودرو جا داد و توانست در نوع خود رکوردی جالب به ثبت برساند. باور این گفته در خصوص خودرویی هاچ بک کمی سخت است، ولی نه وقتی که حداقل فضای بار این خودرو بدون خواباندن صندلی‌های عقبی حدود ۴۱۳ لیتر باشد، چون ۲ بازیکن را در فضای بار این خودرو جا داده بودند. علاوه بر این‌ها، حجم کلی فضای بار نسخه استیشن هم حدود ۱۴۷۸ لیتر اعلام شده است.
برای هر دو شورلت کروز هاچ بک و سدان پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده است، ولی نسخه‌هایی که برای ورود به کشور مجوز گرفته‌اند، در سینه خود از پیشرانه‌ای ۱٫۸ لیتری (با حجم دقیق ۱۷۹۶ سی سی) چهار سیلندر بنزینی سود می‌برند که در دور موتور ۶۲۰۰ دور بر دقیقه قادر به تولید حداکثر قدرتی ۱۴۱ اسب بخاری است و در دور ۳۸۰۰ دور بر دقیقه هم توانایی تولید گشتاوری ۱۷۶ نیوتن متری را دارد. مقدار مصرف سوخت این پیشرانه هم به صورت میانگین ۶٫۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در کنار تولید ۱۵۵ گرمی گازهای آلاینده اعلام شده است. این میزان قدرت می تواند به صورت متوسط هم رده دیگر رقبای کره ای و ژاپنی بازار همچون تویوتا کرولا و هیوندای الانترا باشد.
اما به اصل ماجرا یعنی قیمت شورلت کروز می رسیم. این خودرو در سگمنت خود قیمتی برابر تویوتا کرولا ، هوندا سیویک و هیوندای الانترا دارد و باید انتظار قیمتی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان را برای آن داشته باشیم. قطعاً اگر در نهایت شرکت وارد کننده یعنی سهام پژوهان مهر بتواند این بازه قیمتی را حفظ کند مطمئناً شورلت کرو می تواند رقیبی سرسخت نه تنها برای کره ای های خوش فروش مانند کیا سراتو و هیوندای الانترا خواهد بود، بلکه تویوتا کرولا و هوندا سیویک با اصالت را نیز به چالشی سخت خواهد کشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle