دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو برترینها علمی و فناوری

از خودروی خودران فورد تا الزام به ثبت رسمی پهپاد

فورد به‌صورت رسمی خودروهای خودران را به جاده‌های عمومی کالیفرنیا فرستاد. خودروی خودران هیبریدی Fusion قرار است در خیابان‌های امریکا در سال ۲۰۱۶ مورداستفاده قرار گیرند و آزمایش آن‌ها به‌صورت واقعی از هم‌اینک شروع‌شده است.

خبر اول اینکه فیس‌بوک جدیدترین الگوریتم تجاری یابی محلی خود را مورد آزمایش قرارداد. کاربران از طریق این سیستم می‌توانند تجارت‌های محلی با امتیاز بالا را نزدیک محل زندگی و کار خود در سریع‌ترین زمان ممکن جستجو و پیدا کنند.سرویس جدید فیس‌بوک شبیه سرویس Yelp طراحی‌شده است و فیس‌بوک را برای تحقق اهداف تجاری‌اش و کسب درامد جدید برای سال ۲۰۱۶ آماده می‌کند.
خبر دوم اینکه اداره هوانوردی فدرال امریکا / FAA  دستور داد تا مالکان پهپادهایی با وزن ۲۵۰ گرم به بالا باید با پرداخت ۵ دلار، سیستم خود را به‌صورت رسمی تا فوریه ۲۰۱۶ به ثبت برسانند. با توسعه سیستم دلیوری و ارسال محموله آمازون از طریق پهپادهای تجاری گفته می‌شود سال ۲۰۱۶ سال انفجاری برای توسعه این‌گونه پهپادها خواهد بود و به همین خاطر و به دلایل امنیتی و نیز حفظ حریم خصوصی ساکنان امریکا، مالکان پهپاد باید تأییدیه پرواز بگیرند تا مشکلی ایجاد نشود.

خبر سوم اینکه وال‌استریت ژورنال نوشت فاکتور«خطای مهندسین » دلیل اصلی لو رفتن دیتا و اطلاعات یک سازمان است. بر اساس تحقیق موسسه Corporate Counsel خطای سهوی کارمندان در ارسال اطلاعات حساس سازمانی از طریق ایمیل و سایر خطاهای انسانی عامل ۳۰ درصد از لو رفتن اطلاعات در ۳۰ کشور موردمطالعه قرارگرفته شده است. عوامل بعدی شامل سرقت دیتا توسط کارمندان باهدف فروش به رقبا و حملات موسوم به فیشینگ هستند که در این تحقیق مورد تأیید قرارگرفته است.

خبر چهارم درباره سرویس پیام‌رسان تجاری اسلک Slack است که مالکان آن تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون دلاری روی استارتاپ‌های کوچک داشته باشند. پیام‌رسان اسلک برای کاربران انترپرایز ساخته‌شده و «استوارت باترفیلد» مدیر اجرایی اسلک می‌گوید آن‌ها روی استارتاپ‌های کوچک و مبدع سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند سرویس‌های خود را با اپ های جدید مستحکم‌تر کنند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle