دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت عمومی ویژه پزشکی و سلامت

کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو

به گزارش ویرلن، در روش ترکیبی که به دو صورت FIT + FUT  انجام می گیرد. با انجام این روش تعداد تار های موی کاشته شده بیشتر می باشد.

در بیمارانی که قسمت بیشتری از سر آنها دچاره طاسی می باشد در این افراد با روش FUT  باید به میزان عرض ۲ تا ۲.۵ سانتی متر و طول ۳۰ تا ۳۳ سانتی متر از پشت سر بیمار برداشته شود،تا ظاهری طبیعی برای فرد ایجاد کند. هنگامی که روش FIT  و بدون جراحی را برای افرادی که حجم موی آن ها بسیار کم می باشد انجام می گیرد، باید میزان زیادی تار مو از قسمت پشت سر گرفته شود بنابراین ممکن ایجاد کم پشتی و طاسی در قسمت پشت سر شود. بنابر این برای افرادی که طاسی دارند و توانایی انجام این کار را در چندین جلسه ندارند انجام روش FIT امکان پذیر نمی باشد.

بنابراین انجام کاشت مو به روش ترکیبی که در آن از ۲ روش FIT و FUT استفاده می شود گزینه مناسبی برای ایجاد حجم موی مناسب و طبیعی برای بیمار می باشد.

در روش FIT  از مناطقی استفاده می شود، که مو در آن قسمت دچار ریزش نباشد برای اینکه بعد از انجام پیوند، مو دچار ریزش نشود. با انجام روش FUT  به تنهایی مستلزم برداشته شدن نوار پهن و عریضی از ناحیه پشت سر فرد می شود که باعث کم حجم شدن مشهودی در ناحیه پشت سر می شود ،که ظاهر جذابی برای افراد نداشته و باعث ناراحتی می شود. بنابراین با انجام روش ترکیبی این مشکل برای بیمار پیش نخواهد آمد و ظاهر پشت سر بیمار حفظ می شود و در این حالت میزان تار موها ی بیشتری برای پیوند زدن وجود خواهد داشت.

در روش ترکیبی به طور معمول به صورت میانگین ۲۵۰۰-۳۵۰۰ پیوند (۷۰۰۰-۹۰۰۰ تار مو ) از ناحیه پشت سر برداشته می شود، اگر افراد پوست سرشان انعطاف پذیر باشد یا ایجاد جای عمل برایشان مهم نباشد و تراکم موی اهدا کننده زیاد باشد این عوامل می تواند میزان برداشتن تار مو را بیشتر کند. پس از انجام پیوند می توان پس از ۹ ماه دوباره این عمل را تکرار کرد تا میزان حجم موها کاشته شده را افزایش داد.

کاشت-مو-به-روش-ترکیبی

روش کاشت مو به روش های FIT و FUT به صورت مجزا به شرح زیر می باشد:

کاشت مو به روش FUT

یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی می باشد که در آن با انجام بی حسی موضعی عمل انجام می شود و کاملا بدون درد می باشد و بیمار مراحل کاشت و عمل را متوجه نمی شود.پس از انجام کاشت که به طور معمول (۳-۸) ساعت طول می کشد و پس از آن به مدت یک روز پانسمان روی سر بیمار قرار می گیرد و فردای عمل پیوند جهت تعویض پانسمان ، شستشو و ویزیت توسط پزشک مراجعه می کند. فرآیند رشد مو در قسمت های پشت سر کناره های سر بیشتر می باشد و این رشد تحت تاثیر هورمون تستسترون (DHT) قرار نمی گیرد.

در کاشت مو به روش FUT  مو از نواحی اهدا کننده در قسمت پشت سر مو برداشته شده و آن نواحی با با بخیه های ظریف بسته می شوند و پیاز مو در آنها شناسایی می شود و توسط میکروسکوپ از هم جدا شده و پیاز های موی شناسایی شده که باید پیاز های موی  سالم و دست نخورده ای باشند که بتوانند به رشد خود در محل پیوند ادامه دهند را برداشته و به قسمت های طاس و ناحیه پذیرنده اهدا پیوند زده می شوند.

در انجام عمل پیوند ابتدا با بی حسی موضعی محل اهدا کننده آغاز شده و پوستی که نگه دارنده مو های پیوندی است، از قسمت پشت سر جدا شده و پوست را تفکیک کرده به ضخامت تقریبی ۱ میلی متر و قسمت های تفکیک شده توسط میکروسکوپ بررسی می شود و مو های مورد نیاز در پیوند که شامل ۱،۲،۳،۴ مو در هر پیوند تهیه می شود.

در مرحله کاشت مو شکاف بسیار کوچکی در ناحیه گیرنده اهدا ایجاد می شود و واحد های پیوندی در این ناحیه هایی که از قبل باز شده کاشته می شود. پیوند هایی که ۱ تار مو دارند  معمولا در بخش جلوی سر کاشته می شوند به به دنبال ان پیوند هایی که ۲ تار مو یا بیشتر دارند در ادامه پشت سر آنها کاشته می شوند و این کار تا رسیدن به تراکم دلخواه ادامه پیدا می کند.

کاشت مو به روش FIT

در این روش واحد های فولیکولار به صورت جداگانه از سر بیمار گرفته می شود و بافتی از سر بیمار جدا نمی شود. در این روش نیازی به بخیه ندارد  و جراحتی ایجاد نمی کند و فرایند بهبود سریع می باشد. در این روش با برداشتن پیاز مو به صورت مجزا از روی سر هیچ نشانه ای از زخم دیده نمی شود و دایره هایی در این محل دیده می شود که سریع و به مدت ۳ تا ۷ روز بهبود میابد.

منبع: سایت کلینیک پارس

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle