دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت عمومی ویژه پزشکی و سلامت

واکسیناسیون دوران بارداری

واکسیناسیون دوران بارداری

به گزارش ویرلن، شما هم شنیده اید که مصرف دارو در دوران بارداری باعث آسیب رسیدن به جنین می شود اما این نکته در بسیاری از موارد یک تصور غلط ذهنی است ، و مصرف داروها و واکسینه شدن در مقابل بیماری ها می تواند از وارد شدن آسیب به جنین جلوگیری نماید.

در برخی موارد که مادر عامل بیماری زا دارد و احتمال آسیب به جنین زیاد است ،نیاز به واکسیناسیون شدیدا وجود دارد و مادران باردار باید نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند.

واکسن های روتین برای این دوره

  • واکسن آنفولانزای غیر فعال
  • واکسن دیفتری
  • واکسن کزاز
  • واکسن هپاتیت ب

است ، که البته واکسینه شدن در برابر این باکتری ها و ویروس ها در دوران بارداری بلا مانع و بی خطر می باشد.

واکسیناسیون دوران بارداری
تشریح واکسن ها

واکسن آنفولانزا

ویروس آنفولانزا به صورت میانگین باعث مرگ ۳۶ هزار نفر در ایالات متحده می شود ، این بیماری با علائمی مانند تب، سوزش گلو، درد عضلانی و سردرد همراه است و تا مدت سه روز تا یک هفته ادامه دارد .

این ویروس در افراد مستعد دریافت این بیماری بیشتر دیده می شود و در واقع افرادی که آمادگی بیشتری برای دریافت این ویروس را دارند بیشتر به آن مبتلا می شوند از جمله این افراد زنان باردار هستند که توصیه می شود زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم بارداری در مقابل این ویروس واکسینه شوند تا این ویروس در بدن آن ها غیر فعال شده و در نتیجه از ابتلای مادر و وارد شدن آسیب به جنین جلوگیری شود .

در نظر داشته باشید که واکسیناسیون در مقابل آنفولانزا به سن بارداری ارتباط نداشته و به صورت عضلانی تزریق می‌شود.

واکسن دیفتری و کزاز

این واکسن که به صورت دوگانه تزریق می شود و برای مقابله در برابر هر دو بیماری استفاده می شود .

باکتری به نام کلستریدیوم تتانی عاملی برای زخم های پوستی است که بر اثر ابتلای فرد به باکتری کزاز رخ می دهد ، باکتری نامبرده نوروتوکسینی تولید می کند که باعث سفت شدن غیر قابل کنترل عضله ناحیه فک و گردن می شود .

این مشکل که با قفل شدن دندان ها همراه است ، رفته رفته کلیه عضلات بدن را درگیر می سازد .در صورت تشدید این بیماری مشکلات تنفسی و مرگ را در پی خواهد داشت. دیفتری نیز دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می سازد که موجب آسیب دیدن لوزه و حلق می شود، همچنین در موارد بسیار شایع نیز حنجره و مخاط بینی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

نیاز است تا زنان باردار نسبت به این عوامل واکسینه شوند تا مشکلات احتمالی به حداقل برسد.

منبع: سایت آزمایشگاه پارسه

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle