دسته‌ها
توریسم عمومی گردشگری گردشگری

جاذبه های گردشگری سریلانکا

۱۱

صخره Sigiriya
به گزارش ویرلن؛ قلعه صخره ای تماشایی Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های سریلانکا محسوب می شود که توسط پادشاه کاساپای اول (۴۷۷- ۹۵ ) ساخته شد. او یک صخره طبیعی را به مکانی روحانی با باغ ها، خندق ها، دیوارها و نقاشی های فرسکو تبدیل کرد.

۲۱-۴۷۳x205

معبد غاری دامبولا(معبد طلایی دامبولا)
تاریخچه معبد غاری دامبولا به قرن سوم پیش از میلاد بازمی گردد که در آن زمان اینجا مقر اصلی بوداییان در سریلانکا بوده است. در این مکان شواهد باستانی مبنی بر شاغل بودن مردم در دوره پیش از تاریخ به دست آمده است. در ۵ غار این معبد پیچیده، نقاشی های دیواری وجود دارد و ۱۵۷ مجسمه نیز در سایزهای مختلف در آن می توانید ببینید.

۳۳-۴۷۳x205

شهر باستانی Anuradhapura
قدیمی ترین پایتخت سریلانکا Anuradhapura نام دارد که قرن چهارم پیش از میلاد بنا شد و ادامه ساخت آن در قرن یازده انجام شد. ویژگی جالب در مورد این شهر درخت ترسناک Bo است که از یک شاخه درختی که بودا زیر آن
می نشست، رشد کرد و بزرگ شد.

۴۱-۴۷۳x205

پرورشگاه فیل Anaradhapura
این محل بزرگ به وسعت ۲۴ اکتبر سال ۱۹۷۵ توسط سازمان حیات وحش سریلانکا تاسیس شد و بزرگ ترین جمعیت گله فیل ها در جهان در این منطقه قرار دارد که تقریبا به ۳۰۰۰ فیل می رسد.

۵۱-۴۷۳x205

Nuwara Eliya
Nuwara Eliya یکی از شهرهای سریلانکا است که آب و هوای متفاوتی با دیگر نقاطش دارد و به خاطر نوع معماری آن لقب «انگلیس کوچک» را به خود اختصاص داده است.
در این شهر دیدنی های بسیاری از جمله Haggala Botanical و دشت های زیبای Hortons با کوه هایی به ارتفاع ۸۰۰ متر وجود دارد.

۶۱-۴۷۳x205

مجسمه ۶۰ فوتی خوابیده بودا
نشیمنگاه Gal Vihara بودا، Polonnaruwa
Polonnaruwa دومین پایتخت سریلانکا بعد از ویرانی Anuradhapura در سال ۹۹۳ می باشد. امروزه Anuradhapura نمونه کامل معماری سریلانکایی است که تاریخچه آن به قرن ۱۲ بعد از میلاد بازمی گردد. در این شهر مقبره های بودایی زیادی توسط پادشاه Parakramabahu اول ساخته شده است.

۷-۴۷۳x205

شهر روحانی کندی
این محل روحانی بودایی که عموما با نام شهر Senkadagalapura شناخته
می شود آخرین پایتخت پادشاهان Sinhala بود، کسانی که از فرهنگ Dinahala پشتیبانی کرده و برای ۲۵۰۰ سال باعث رشد و پیشرفتش شدند. سال ۱۸۱۵ این شهر توسط بریتانیا اشغال شد.

۸-۴۷۳x205

پارک ملی یالا
پارک ملی یالا (Ruhunu) پربیننده ترین و دومین پارک بزرگ ملی در سریلانکا می باشد. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای حیوانات وحشی، بوفالوها، پلنگ ها، میمون ها، کروکودیل ها، خرس ها و گراز های وحشی است.

۹

Galle
قلعه و استحکامات چسبیده به هم می باشد که در میانه قرن ۱۷ توسط هلندی ها ساخته شد و توسط انگلیسی ها تکمیل گردید.
در حالی که در داخل قلعه، می توانید از غذاهای مشهور جهان، که توسط بسیاری از مجلات مسافرتی توصیه شده است، لذت ببرید. در داخل شهر یک موزه وجود دارد که شما می توانید از آن دیدن کنید. رفتن به گاله از کلمبو بسیار آسان است. این مسافت در حال حاضر از بزرگراه جنوبی در کمتر از یک ساعت طول می کشد.
در طول ماه های نوامبر تا آوریل، بازدید Mirissa برای تماشای نهنگ و دلفین توصیه می شود.

۱۰

باغ گیاه شناسی Peradeniya
گیاه شناسی سابقه ای طولانی دارد. باغ های Peradeniya در سریلانکا تحت تاثیر تحولات صنعتی و مستعمراتی تغییر کرده است و باوجود رشدی که داشته است یکی از دارایی های ملی سریلانکا محسوب می شود. در اینجا بیش از ۳۰۰ نوع متنوع ارکیده، درختان نخل، گیاهان دارویی و ادویه جات خودنمایی می کنند.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle