دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر ژنتیک بر کاهش وزن

دانشمندان می‌گویند برای کاهش وزن، ژنتیک هم باید در نظر گرفته شود
گروهی از محققان موسسه‌ی ملی بهداشت آمریکا معتقدند که باید مطالعات بیشتری روی تاثیر ژنتیک بر کاهش وزن انجام شود.

محققان می‌خواستند با استفاده از اطلاعات ژنتیکی به یک برنامه‌ی شخصی برای چاقی مفرط و کاهش وزن برسند.

به گزارش ویرلن ؛ چاقی و کاهش وزن، مخصوصا در تعطیلات به یک معضل تبدیل می‌شود. این روزها افراد جامعه بیش از هر زمان دیگری نسبت به فواید داشتن وزن استاندارد و کاهش وزن برای سلامت بدن آگاه هستند. خوشبختانه در زمینه‌ی کاهش وزن تحقیقات زیادی انجام می‌شود و هر روزه شاهد راه‌کارها و رهنمون‌های جدیدی برای تسهیل و شیوه‌ی درست انجام این کار هستیم. یکی از این تحقیقات هم اخیرا توسط موسسه‌ی ملی بهداشت آمریکا انجام شده که براساس آن، برای کم کردن وزن، باید عامل ژنتیک هم در کنار تمرینات ورزشی و برنامه‌های غذایی در نظر گرفته شود.

محققان و کارشناسان این موسسه، تاثیرات مختلف ژنتیک را بر نحوه‌ی اضافه کردن وزن مورد مطالعه قرار دادند. ژن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در رفتار و بیولوژی بدن انسان‌ها دارند. ۱۵۰ گونه‌ی مختلف ژنتیک بر میزان درشتی بدن، شاخص توده‌ی بدنی و احتمال چاقی مفرط تاثیر می‌گذارند. راه حل کم کردن وزن این است که بفهمیم که چرا بعضی از افراد خیلی راحت و زود وزن کم می‌کنند و بدن بعضی دیگر هم همین‌طور چربی جذب می‌کند.

هدف اصلی آنها از انجام این تحقیق این بود که با استفاده از اطلاعات ژنتیکی به یک برنامه‌ی شخصی برای چاقی مفرط و کاهش وزن برسند. آنها در مقاله‌ای که برای این تحقیق منتشر شده، توضیح داده‌اند که گرچه ژن‌ها اطلاعات زیادی از فیزیولوژی فرد به ما می‌دهند، اما درباره‌ی رابطه‌ی میان ژن‌ها و کاهش وزن تحقیقات کافی انجام نشده است. این مقاله، به پزشکان، محققان و افراد عادی خلاصه‌ای از تحقیقات صورت گرفته در زمینه‌ی ارتباط ژنتیک و کاهش وزن ارایه می‌دهد. به طور کلی آنها پی برده‌اند که درباره‌ی تاثیر ژن بر تغییر وزن دانش کمی وجود دارد.

با این اوصاف، توصیه‌ی این گروه تحقیقاتی این است که در این زمینه تحقیقات بیشتری صورت گیرد. آنها همچنین گرایش‌هایی را که محققان می‌توانند به طور خاص بر آنها تمرکز کنند، نام بردند که از میان آنها می‌توان به سیستم‌های بیولوژیکی تاثیرگذار بر دریافت غذا و فعالیت فیزیکی و تاثیر ژنتیک بر ذایقه‌ی افراد اشاره کرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle