دسته‌ها
فناوری اطلاعات معرفی وب سایت

علی‌بابا ، یوتیوب چینی را ۱۲ هزارمیلیارد تومان خرید

کمپانی علی‌بابا توافق خود برای خرید یوتیوب چینی – یوکو تودو / Youku Tudou – به قیمت ۳٫۷ میلیارد دلار/ ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان را اعلام کرد.
یوکوتودو بیش از نیم میلیارد کاربر آنلاین برای دیدن ویدئوهای خود دارد و این معامله می‌تواند بازار رسانه‌های دیجیتال در چین را کاملاً متحول کند.

«جک ما» مدیر اجرایی علی‌بابا ضمن خوشحالی از انجام این معامله که رقمش از پیشنهاد ماه اکتبر وی بیشتر نیز بوده، تأکید کرد که در زمان رکود اقتصادی چین، سرمایه‌گذاران نباید واهمه داشته باشند و باید به اقتصاد چین کمک کنند.

پس از اعلام این خبر سهام یوکو تودو در امریکا ۱۰ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۷٫۶۰ دلار در هر سهم رسید.

علی‌بابا تا ۱۶ اکتبر مالک ۱۸٫۳ درصد از سهام یوکوتودو بود که با پرداخت ۳٫۷ میلیارد دلار دیگر، ارزش سهام خود را ۴٫۸ میلیارد دلار می‌رساند. «مگی وو» مدیر اداره مالی علی‌بابا گفت آن‌ها ۱ میلیارد دلار از این مبلغ را نقداً پرداخت می‌کنند و «ویکتور کو» مدیر اجرایی یوکوتودو در سمت خود ابقاء خواهد شد.گفتنی است یوکو در زبان چینی به معنی «بهترین و فان ترین چیست»؛ است که در سال ۲۰۱۲ در کمپانی «تودو»(به معنی سیب‌زمینی) ادغام شد(به ارزش ۱ میلیارد دلار) و از آن به بعد نامش «یوکوتودو» شد.

پرداخت ۸۰۴ میلیون دلار برای خرید کمپانی China Vision Media Group در مارس ۲۰۱۴، پرداخت ۱ میلیارد دلار برای کسب ۲۰ درصد از سهام Wasu Media Holding Co Ltd، سرمایه‌گذاری ۳۸۳ میلیون دلاری روی برنامه Beijing Enlight Media از سرمایه‌گذاری‌های کمپانی علی‌بابا روی رسانه‌های چینی است که اخیراً انجام‌شده است. مشاوران مالی در مورگان استنلی به علی‌بابا برای خرید یوکوتودو مشاوره داده بودند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle