دسته‌ها
اخبار تکنولوژی برترینها توریسم فناوری اطلاعات گردشگری گردشگری

fly-fi ؛ اینترنت ویژه‌ داخل هواپیما !

خط هوایی جت بلو (JetBlue) که پنجمین خط هوایی بزرگ داخلی در آمریکاست، قصد دارد سیستمی به نام فلای-فای را داخل هواپیما هایش راه‌اندازی کند. ضمنا این شرکت میخواهد دستگاه‌های سرگرمی داخل هواپیما را به سیستم عامل اندروید مجهز کند. تا پیش از این، اکثر خطوط هوایی آمریکا از سیستم لینوکس (Linux) استفاده می‌کردند.
به گزارش ویرلن ؛ هواپیماهای جت بلو سیستم اتصال ویژه‌ای به نام فلای-فای دارند که عین همان وای-فای است اما برای «اتصال هوشمند داخل هواپیماها» طراحی شده و فعلا فقط برای پروازهای داخلی آمریکا فعال خواهد شد.
خدمات فلای-فای با سرعت ۱۲ تا ۲۰ مگابایت در ثانیه برای هرکدام از دستگاه‌هایی که داخل هواپیما هستند، رایگان عرضه خواهد شد.
جت بلو وعده داده که “یک تجربه‌ی «گیت-تا-گیت» با اتصال کامل و بی‌نقص” را برای مسافران فراهم کند. این بدان معناست که آن هواپیماها دیگر وای-فای خود را هنگام بلند شدن و نشستن، قطع نخواهند کرد. خدمات فلای-فای با سرعت ۱۲ تا ۲۰ مگابایت در ثانیه برای هرکدام از دستگاه‌هایی که داخل هواپیما هستند، رایگان عرضه خواهد شد.
در صورت تحقق این برنامه جت بلو اولین خط هوایی داخلی‌ خواهد بود که سیستم درون-پروازی ویژه‌ا‌ی متصل به وای-فای خود هواپیما را راه‌اندازی می‌کند. در حالی که تا قبل از این، مسافرها می‌توانستند فقط با دستگاه‌های خودشان از محدوده‌ی وای-فای و اتصال اینترنتی بهره‌مند شوند و هواپیماها خدماتی در این زمینه ارایه نمی‌دادند.
علاوه بر این‌ها جت بلو اعلام کرده که برای هرکدام از صندلی‌ها یک خروجی و پورت USB فراهم خواهد شد. البته این مورد آخر، چندان هم جدید نیست و خط هوایی American Airlines چند سالی می‌شود که تعدادی از هواپیماهایش را مجهز به این تجهیزات کرده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle