دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

معبد کک لوک سی در مالزی

به گزارش ویرلن:
معبد کک لوک سی در مالزی

گفته می شود کک لوک سی، که به معبد “سوپریم بلیس” نیز معروف است، بزرگترین معبد بودا در جنوب شرق آسیا و بدون شک یکی از معروفترین معبدها در پنانگ است.

تپه های این منطقه (به نام “هی سان” یا کرین هیل) که در ایر ایتان واقع شده اند، از قدیم اهمیت خدایی داشته و از تمام مشخصات “فنگ شویی” مناسب برای یک معبد برخوردار بوده اند. در حقیقت، این تپه ها برای راهبان و تائوئیست هایی که به دنبال جاودانگی هستند، محل بسیار مناسبی برای عزلت نشینی است.
معبد کک لوک سی درست در بالای یک تپه در شهر آیار ایتام (Ayar Itam) قرار گرفته و یک چشم انداز فوق العاده به این شهر دارد. این معبد را میتوان یکی از زیبا ترین و بزرگترین معابد بودایی جنوب شرق آسیاست و واقعا ارزش دیدن را دارد.ساخت این معبد ۲۰ سال طول کشیده است و شامل باغ ها و مجسمه های زیبا و یک حوض لاک پشت است.

معابد بودایی فراوانی در منطقه پنانگ در مالزی وجود دارند. اما هیچ کدام از آنها توانایی رقابت از نظر زیبایی و معماری را با معبد کک لوک سی – Kek Lok Si – را ندارند. معماری سنتی این معبد، حس خوبی به بیننده القا می کند. Kek Lok Si، مکانی بسیار مقدس و روحانی برای بودایی های سراسر دنیاست.

بودایی های پنانگ ترجیح می دهند برای عبادت و بازیافتن آرامش درون خود به این معبد بروند. این مکان علاوه بر عبادتگاه و مقدس بودن، جاذبه گردشگری بسیار زیبایی نیز هست. مسافرینی که به مالزی و ایالت پنانگ سفر می کنند، حتما از این معبد دیدن می کنند. Kek Lok Si بهترین مکان برای بازیابی آرامش است.
این معبد شامل انواع مجسمه های بزرگ و کوچک از خدایان بودایی است. سالن ها و گالری های متعددی نیز دارد که هر کدام برای منظور مشخصی، کاربر دارند.
بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای مهم شهر پنانگ در این معبد برگزار می شوند. معبد Kek Lok Si در میان محلی و به زبان خود آنها Penang Hokkien به معنای «معبد سعادت عالی» نامیده می شود.
برای مشاهده اطلاعات هتل در مالزی، راهنمای جاذبه های تور مالزی و گرفتن قیمت هتل های مالزی به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در مالزی را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle