دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

این هفته کجا بریم؟ + پیشنهادات هیجان انگیز

به گزارش ویرلن:

این هفته کجا بریم؟
طبیعت
گشت و گذار در «باغ ملی گیاه شناسی» یک طبیعت‌گردی واقعی به حساب می‌آید. سر زدن به این باغ در یک آخر هفته‌ی زمستانی، نه تنها حال آدم را خوب می‌کند که خواسته و ناخواسته یک گردش علمی هم به حساب می‌آید و در حین چرخیدن در باغ با انواع مختلفی از گل و گیاه‌هایی آشنا می‌شوید که تا پیش از آن ندیده بودید. پس اگر می‌خواهید از آلودگی فرار کنید و در بین گیاهان کمی نفس بکشید، باغ ملی گیاه شناسی یکی از چاره‌های شما است.
آدرس: اتوبان تهران کرج، خروجی پیکان‌شهر، خیابان سرو آزاد(بیست متری دوم)، خیابان شهید گودرزی، بلوار باغ گیاهشناسی ملی




هیجان
اسکی‌بازها می‌گویند «پیست اسکی آبعلی» مادر پیست‌ها و محل تولد اسکی است. راست هم می‌گویند؛ آبعلی یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین پیست اسکی‌هایی است که در فصل زمستان حسابی شلوغ می‌شود. خوبی آبعلی این است که حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای نمی‌شناسد و برای همه طیفی از اسکی‌بازان شرایط اسکی کردن دارد. اگر حرفه‌ای باشید که مشکلی نیست و می‌توانید به تفریحتان بپردازید و اگر هم اولین بار است می‌خواهید اسکی را تجربه کنید، مربی‌های این ورزش در پیست آبعلی به شما کمک می‌کنند که در آخر روز بتوانید فاصله نسبتا خوبی را خودتان به تنهایی از بالا به پایین بیایید و اسکی کنید.
آدرس: نزدیکی شهر آبعلی، ۵۷ کیلومتری تهران، در جاده هراز

فرهنگ
تبدیل شدن خانه‌های شخصی افراد مهم تاریخ به موزه، یکی از بهترین اتفاقات فرهنگی هر کشوری می‌تواند باشد. اینکه بدانی در خانه مردان تاریخ کشور چه گذشته و حتی چیدمان و فضای خانه چطور بوده است برای همه قشر از مردم جذاب است. «خانه موزه شهید چمران» هم یکی از خانه موزه‌هایی است که به خاطر محبوبیت شخصیت شهید چمران در بین مردم، حسابی پرطرفدار است و هر روز بازدیدکننده‌های زیادی دارد. این خانه موزه، منزل پدری شهید چمران در محله چاله میدان است که علاوه بر بعد معنوی‌اش، از آثار تاریخی دوره قاجار هم محسوب می‌شود. رفتن به این خانه و دیدن وسایل شخصی دکتر و نقاشی‌هایی که خودش کشیده است حسابی دیدنی است و سر کیفتان می‌آورد.
آدرس: خیابان پانزده خرداد، سرپولک، کوچه شهید کمال بشیری، پلاک هفت

تفریح
اگر واقعا قصدتان بازی کردن یک گلف حسابی و ورزش کردن است، «مینی گلف برج میلاد،» پیشنهاد خوبی برایتان نیست. اما اگر به دنبال یک تفریح ساده برای گذراندن آخر هفته هستید، سری به برج میلاد بزنید و برای دست‌گرمی و تفریح یک دست مینی گلف بازی کنید. این مینی‌گلف رایگان است و می‌توانید هرچند دفعه که خواستید بازی کنید و یا حتی شرطی‌اش کنید.
آدرس: اتوبان شهید حکیم، تولن اختصاصی برج میلاد تهران، محوطه فضای باز برج

این هفته چی بخوریم؟
غذای شمالی
این بار دور فست فود را خط بکشید و یک غذای جدید مثل غذاهای شمالی را امتحان کنید. اگر دوست دارید این پیشنهاد را تجربه کنید، رستوران «گیلک» گزینه خوبی برای شما است. گیلک فضای دنج و آرام و خوبی دارد و با انواع غذاهای شمالی از شما پذیرایی می‌کند. گیلک جان می‌دهد برای آن وقت‌هایی که هوس شمال کرده‌اید اما کار و آب و هوا و شلوغی جاده‌ها، امان شمال رفتن به شما نمی‌دهد. در آن روزها، گیلک را امتحان کنید.
آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی، کوچه زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری ۱۵




پلویی

«رستوران اروندکنار» پیشنهاد خوبی برای گذراندن یک ناهار آخر هفته است. همه انواع غذاهای ایرانی را دارد و می‌تواند بعد از سفارش و صرف غذا، شما را راضی نگه دارد. قیمت اروند کنار متوسط است و لازم نیست همه تفریحاتتان را برای یک ناهار کنار بگذارید.
آدرس: ولیعصر، بالاتر از شهید بهشتی



کافی‌شاپ

حتما وقتی اسم «کافه ماگ» می‌آید کافه‌گردهای قدیمی، کافه خیابان جردن را یادشان می‌آید اما دو سالی هست که این کافه به خیابان گاندی و مرکز خرید گاندی منتقل شده است؛ البته این انتقال در حال و هوای خوب کافه ماگ تغییری ایجاد نکرده است و به خوبی همان قدیم است. فلسفه اسمش هم خیلی سخت نیست؛ اینکه اگر یک روز با ماگ خودتان به کافه ماگ بروید و آن را به کافه‌چی بدهید، ماگتان آنجا می‌ماند و همه روزهای بعدی در ماگ اختصاصی خودتان برایتان نوشیدنی می‌آوردند. چی بهتر از این؟
آدرس: خیابان گاندی، مرکز خرید گاندی، طبقه فوقانی، شماره ۳۱




این هفته چی ببینیم؟

سینما
جدیدترین فیلام اکران شده در سینما، «شکاف» است.به نظر نمی‌رسد فیلمی با بازیگرانی مثل هانیه توسلی، پارسا پیروزفر، بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی بتواند فیلم بدی باشد. شکاف داستان زندگی دو زوج است که یکی می‌خواهد بچه‌دار شود و دیگری می‌خواهد طلاق بگیرد و حالا در این میان، زندگی‌هایشان به هم گره می‌خورد. اگر نقدهای فیلم شکاف را بخوانید، بیشتر از هر چیز دیگری به دیدن شکاف ترغیب می‌شوید.


تئاتر

«نمایش ترور» خاص است و ممکن است هرکسی آن را نپسندد. اگر تئاتربین حرفه‌ای هستید و با فضای تئاتر آشنا هستید، می‌توانید به دیدن ترور بروید، اما اگر اهل تئاتر نیستید و حالا تصمیم گرفته‌اید که آخر هفته را با یک تئاتر بگذرانید و تفریح کنید، ترور گزینه خوبی برای شما نیست. این نمایش درباره ی زندگی یک تروریست است که به قضاوت و انتخابش برای کشتن شک ندارد. اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید. بهزاد فراهانی و یکتا ناصر، شناخته‌شده‌ها و برگ برنده‌ی نمایش ترور هستند. این نمایش از آبان ماه امسال در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شده است و تا ۱۸ دی ادامه دارد. یعنی این پنج شنبه و جمعه، آخرین روزهای اجرای ترور است.


این هفته چی بخونیم؟

کتاب
«مأمور سیگاری خدا» کتاب جدیدی نیست که بهانه‌ای برای معرفی باشد اما آنقدر خوب هست که برای کسانی که آن را نخوانده‌اند و اسمش به گوششان نخورده، پیشنهاد به درد بخوری باشد. مامور سیگاری خدا نوشته یک جماعه‌شناس است که برای نوشتن این کتاب یک روند جالبی را طی کرده است؛ محسن‌حسام مظاهری، رکوردرش را برداشته است و سوار تاکسی‌های شهر تهران شده است و تمام مکالماتی که در آن چند دقیقه حضور در تاکسی انجام شده است را ثبت و ضبط کرده و آن چیزی که بر روی کاغذ پیاده کرده، همین کتاب است. مامور سیگاری خدا فقط روایت است و ذره‌ای قضاوت به خودش راه نداده است. اگر حال و حوصله تفریحات بیرون از خانه را ندارید؛ کتاب خواندن را برای گذراندن آخر هفته‌تان انتخاب کنید که ضرر هم نکرده باشید.



منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle