دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

پوکت، جزیره‌ی روشنایی‌ها

به گزارش ویرلن:
پوکت، بزرگ‌ترین جزیره‌ی کشور تایلند است و به قدری زیبایی و رنگ و شگفتی دارد که گاهی آن را کنار جزایر قناری قرار می‌دهند؛ یک جزیره‌ی کوچک با آب‌های شیشه‌ای، صخره‌هایی پوشیده‌شده با خزه، نخل‌های باریک و بلند، ماسه‌های نرم و سفید و شب‌هایی پر از نور و هیجان.

سفرکردن به پوکت کار راحتی است، یک فرودگاه بین‌المللی دارد که در شمال جزیره قرار گرفته و هر روز پروازهای زیادی از همه‌جای دنیا به آن انجام می‌گیرد؛ البته از ایران پرواز مستقیمی وجود ندارد و باید فرودگاه بانکوک را برای ترانزیت انتخاب کنید. رفتن از فرودگاه به سمت مرکز شهر با تاکسی یا اتوبوس امکان‌پذیر است. تاکسی‌ها مجهز به تاکسی‌متر هستند و هزینه‌ی خیلی بالایی ندارند ولی طبعاً از اتوبوس گران‌ترند؛ اتوبوس‌ها را در سطح شهر کم‌تر می‌بینید و برای گشتن توی شهر سه تا گزینه‌ی وجود دارد: توک‌توک، تاکسی، مینی‌بوس. توک‌توک‌های تایلند دیگر تبدیل به یکی از جاذبه‌هایش شده‌اند: موتورسیکلت‌هایی با سه چرخ و کابین خیلی کوچک که بسته به حال و هوای راننده‌اش با رنگ و آویزهای گل و مهره تزئین می‌شود؛ کم پیش می‌آید توریستی به آن طرف‌ها برود و توک‌توک‌سواری را تجربه نکند؛ کرایه‌ی مشخصی ندارند و بیشتر به صورت توافقی بین مسافر و راننده تعیین می‌شود. مینی‌بوس‌ها هم در سطح جزیره، ایستگاه‌های متعدد و کرایه‌ی ثابتی دارند و اگر وقت داشتید، می‌توانید سوار یکی از این‌ها شوید و محله‌های مختلف را ببینید و از هر جا خوش‌تان آمد، پیاده شوید. البته تمام رفت‌وآمدها بستگی به فصل سفر دارد؛ در بیشتر ماه‌های سال، هوای پوکت گرم و شرجی است و در تمام فصل‌ها هم امکان بارش باران وجود دارد، گرچه زمستان‌ها بیشتر است. با این همه، بهترین وقت سفر، از ماه نوامبر تا ماه فوریه است که دریا گرم و آرام است.

فراموش نکنید پوکت یک جزیره است و طبیعی است که تمام خوش‌گذرانی‌ها کنار دریا اتفاق بیفتد؛ بیشتر هتل‌ها هم نزدیک ساحل هستند و مرکز جزیره را جایی خلوت و دنج برای ساکنین محلی نگه داشته‌اند. در پوکت، مانند هر شهر توریستی دیگری، انتخاب‌های بیشماری در مورد محل اقامت می‌توانید داشته باشید؛ هتل‌های متنوع با سرویس‌های مختلف و قیمت‌های باورنکردنی؛ معمولاً هزینه‌ای که برای اقامت در پوکت می‌پردازید، می‌تواند خیلی کم‌تر از هزینه‌ی همین هتل در شهری دیگر باشد. از مجموعه‌ هتل‌های هیلتون و هتل Le Meridien با دکوراسیون زیبا و چشم‌انداز رو به جنگل‌های کناره‌ی دریا تا هتل‌های کوچک‌تر سه ستاره، همه مهمان‌نوازهای خوبی هستند.

پوکت سواحل عمومی زیادی دارد ولی دو تا از مهم‌ترین‌هایشان، ساحل پاتونگ و ساحل کارون هستند. ساحل پاتونگ بزرگ‌تر است و به دلیل نزدیکی به بیشتر هتل‌ها و مراکز خرید، ساحلی پرجنب‌وجوش‌تر است؛ در حالی که ساحل کارون، برای آدم‌هایی که به دنبال آرامش و منظره‌های بکر هستند، جای مناسب‌تری است. در تمام سواحل، بازی‌های آبی – مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب – انجام می‌شود. غواصی در اقیانوسی فیروزه‌ای باید خاطره‌ی فراموش‌نشدنی‌ای بسازد؛ لباس و تجهیزات و مربی را در اختیارتان می‌گذارند و تنها به عهده‌ی شماست که از دنیای زیر آب لذت ببرید؛ ماهی‌ها، صدف‌ها و صخره‌های کوچک رنگی زیر اقیانوس را تماشا کنید و مرجان‌ها را لمس کنید. می‌توانید با کمی دست‌ودلبازی ماهی‌ها را هم سمت خودتان بکشانید: تکه‌ای نان دست‌تان بگیرید و ببینید که چه‌طور ماهی‌های کوچک رنگارنگ دور دست شما مهمانی می‌گیرند.

برای مشاهده اطلاعات هتل در پوکت، راهنمای جاذبه های تور پوکت و گرفتن قیمت هتل های پوکت به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در پوکت را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle