دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

۱۳۰۰ هتل ساحلی ترکیه در آستانه ورشکستگی

به گزارش ویرلن از روزنامه‌ی تودی زمان چاپ ترکیه، تحریم‌های روسیه علیه ترکیه و برخی حملات تروریستی سبب شده است که در اقامتگاه‌های ساحلی ترکیه در حدود ۱۳۰۰ هتل برای فروش گذاشته شوند. سال گذشته در حدود ۳ میلیون گردشگر روسی از ترکیه دیدن کردند که این رقم در واقع ۱۵ درصد از بازدیدکنندگان خارجی ترکیه را شامل می‌شود. اما به دنبال سرنگون شدن یک هواپیمای جنگی روسیه برفراز مرز سوریه- ترکیه در نوامبر گذشته، مسکو پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را ممنوع کرد و به گردشگران خود نیز هشدار داد که خطر حضور تروریسم در این کشور، سفرشان را ناامن خواهد کرد.
در ژانویه هم ۱۰ گردشگر در یک عملیات انتحاری در ترکیه جان خود را از دست دادند و حملات تروریستی متعددی نیز در این کشور رخ داد.
Abdurrahman Karamanlioglu رئیس اسپاهتل Denizli Colossae Thermal در گفت و گو با روزنامه‌ی تودی زمان گفت:” پس از بایکوت روسیه، شماری از هتل‌های شهرهای اقامتگاهی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند. پکیج‌های کامل ساحلی در تعطیلات خیلی در بین گردشگران روسی محبوب بودند”.تور
به گفته‌ی همین روزنامه، این املاک که در سواحل دریای سیاه و مدیترانه برای فروش گذاشته شده‌اند، جمعا نزدیک به۱۳ میلیارد دلار ارزش دارند.

سوال اینجاس که روسیه در نتیجه ی این شرایط که میان این کشور و کشورهای مصر و ترکیه ایجاد شده است، گردشگران خود را به کدام سمت سوق می دهد.آیا ایران می تواند گردشگران روس را جذب کند و میزبان خوبی برای آنها باشد؟

به نظر می رسد با افتتاح نمایندگی های گردشگری در ایران و روسیه و انجام رایزنی های فرهنگی بتوان بسترهایی را برای توسعه گردشگری بین این دو کشور ایجاد کرد. اما این آغاز راه است و تا رسیدن به مقصد راه بسیار است.

 

منبع : الی گشت

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle