دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

نکات جالبی در مورد کشورهای مختلفِ جهان

به گزارش ویرلن: جالب بودن یا نبودن یک موضوع، به سلیقه‌ی شخصی افراد وابسته است، چه چیزی باعث می‌شود که یک کشور بیش‌تر موردتوجه قرار گیرد؟ هیچ پاسخ علمی‌ای برای این پرسش وجود ندارد، اما وقتی این سؤال در یک سایت نظرسنجی مطرح شد، در پاسخ‌ها نکات جالبی در مورد کشورهای مختلفِ جهان مطرح شد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱٫ نائورو چاق‌ترین منطقه‌ی دنیا است! بیش از ۹۵ درصد جمعیت‌ِ این کشور اضافه وزن دارد و جالب‌تر آن‌که این جزیره مک‌دونالد هم ندارد!


۲٫ جزایر مارشال در اقیانوس آرام خطرناک‌ترین منطقه‌ی دنیا است. احتمال آمدن سیل در این جزایر بیش‌ از هر نقطه‌ی دیگری در جهان است.

۳٫ مردم روستای یائونانن از جزایر تمنا که در وانوئاتو قرار دارد، پرنس فیلیپ، همسر ملکه انگلستان را می‌پرستند! پیروان پرنس فیلیپ بر این باورند که او از طرفِ اجدادشان نازل شده است و در سال ۲۰۱۶ آن‌ها را ملاقات خواهد کرد و اگر آن‌ها خوش‌شانس باشند در کنار آن‌ها زندگی خواهد کرد.


۴٫ در پلینزی فرانسه جزایر مرجانی تماتانگی نقطهی مقابل مکه روی کره‌ی زمین است. بدین معنی که مسلمانان این جزیره عملاً می‌توانند به هر جهت که می‌خواهند نماز بخوانند چرا که ازهرجهت رو به روی مکه قرار می‌گیرند.
۵٫ اکثر راه‌ها در گوآم از ترکیب مرجان و روغن ساخته شده‌اند چون جزیره شن و ماسه‌ی طبیعی ندارد، این ترکیب در هوای مرطوب باعث لغزندگی جاده‌ها شده، به همین دلیل سرعتِ مجاز در این جزیره حدود ۵۶ کیلومتر در ساعت است.

۶٫ خلیج پائورا (در کرانه جنوب شرقی گینه‌نو) ۸۵۱ زبان مختلف دارد، البته ۱۲ زبان منقرض شده است و ۸۳۹ زبان زنده در حال حاضر وجود دارد. زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است اما تنها %۲-۱ از جمعیتِ این ناحیه انگلیسی صحبت می‌کنند.


۷٫ سان مارینو قدیمی‌ترین حکومت دنیاست و قدمت آن به سال ۳۰۱ میلادی برمی‌گردد. جالب اینکه این منطقه تنها جایی است که تعداد وسایل نقلیه‌اش بیش از افرادِ ساکن در آن است. این رقم معادل ۱۲۶۳ وسیله نقلیه موتوری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

۸٫ نیجر جوان‌ترین جمعیت جهان را دارد، به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ بیش از نیمی از نیجری‌ها (۵۰٫۰۹ درصد) زیر ۱۴ سال بوده‌اند، در مقابل آلمان و ژاپن فقط ۱۳ درصد جمعیت زیر ۱۴ سال داشته‌اند.

۹٫ کِریباتی تنها کشوری است که روی هر چهار نیمکره‌ی زمین قرار دارد. چون این کشور در دو سوی خط استوا قرارگرفته است و همچنین روی نیم‌کره‌ی شرقی و غربی قرار دارد. روز اول ژانویه سال ۲۰۰۰ کیریباتی اولین کشوری بود که وارد هزاره سوم میلادی شد.


توضیح عکس : مناطق مشخص شده، کشور کِریباتی است.
۱۰٫ کومور تنها کشوری است که دارای عضویت در اتحادیه‌ی آفریقا، فرانکوفونی، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عرب است. هویت ملی آن‌ها کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد این‌طور نیست؟

۱۱٫ فیجی به‌غیراز هندوستان، تنها کشوری است که زبان رسمیِ آن، زبانِ هندی است. فیجی‌های بومی ۵۴ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. این کشور در گذشته تحت استعمار انگلستان بوده است، بریتانیایی‌ها کارگرهای هندی را برای کشت و برداشت نیشکر به آنجا آوردند، نسل این کارگرها هندو-فیجی خوانده می‌شوند و امروزه حدود ۴۰ درصد از جمعیتِ این منطقه‌اند.

۱۲٫ در ساموآ دوجنسی‌ها از قرن بیستم تابه‌حال به‌عنوان سومین جنسیت بعد از جنس مذکر و مؤنث به رسمیت شناخته می‌شوند و آن‌ها را فافافین می‌خوانند.

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle