دسته‌ها
VIRLAN توریسم عکس گردشگری گردشگری

موزه خارق‌العاده لوور در ابوظبی امارات + تصاویر

به گزارش ویرلن ؛ موزه لوور ابوظبی جاذبه گردشگری جدید امارات متحده عربی است که تا پایان سال ۲۰۱۶ افتتاح میشود و قرار است مرکز گفتگوی تمدن‌ها باشد.

امارات ۵۲۵ میلیون دلار فقط هزینه کرد تا بتواند از نام تجاری موزه لوور پاریس استفاده کند ! به علاوه ۷۴۷ میلیون دلار برای طراحی موزه .

” جین فرانسیس چارینر” باستان شناس وانسان شناس فرانسوی نیز به عنوان مدیر علمی دراین موزه فعالیت دارد که قصد دارد تصویر تازه‌ای از آنجه که موزه جدید لوور که ” نوول “اکنون با عبارت ” موزه آرکوتایپی” از آن یاد می‌کند، ارائه دهد.

چارینر می‌گوید:«موزه لوور ابوظبی به هیچ وجه قرار نیست که یک نسخه کوچک از لوور پاریس باشد. بلکه ما باید موزه جدیدی با هدف ایجاد گفتگوی تمدن‌ها ایجاد کنیم.»

او می‌افزاید:«موزه لوور ابوظبی مینیاتور لوورپاریس و یا یک کالج مرکزی از هنر کلاسیک فرانسه نخواهد بود بلکه ما باید چشم انداز خود را تغییر دهیم و تمدن‌های بزرگ بشری همانند چین و هند را که برای دنیای عرب بسیار اهمیت دارند، دربرنامه‌های خود بگنجانیم. این پروژه علمی و هنری درواقع یک پیام جهانی دارد.»

موزه لوور ابوظبی ۳۰۰ اثر هنری را از ۱۳ موسسه فرانسوی به امانت خواهد گرفت. در میان این شاهکارهای هنری آثاری از “لئوناردو داوینچی”، هنرمند ایتالیایی و نیز “ادوارد مانه” و “کلود مونه” نقاشان صاحب نام فرانسوی نیز به چشم می‌خورد.

این نخستین بار است که این آثار در موزه ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار امانت گرفته شده تنها برای یک سال در ابوظبی خاهند بود. تعدادی اشیاء عتیقه و تزئینی نیز علاوه بر کارهای هنری ذکر شده، به امارات متحده فرستاده خواهد شد.

به گفته‌ی مسئول موزه لوود ابوظبی، این نخستین نمایش این آثار در ابوظبی و حتی در خاورمیانه است و می‌تواند فرصت مغتنمی برای دیدن آثار هنری موزه‌های فرانسوی باشد.

وزیر فرهنگ فرانسه نیز امانت دادن این آثار را ابزاری در راستای گفتگوهایی جدید میان فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف جهان دانست.

 

۱۵۰۳۲۵۱۲۳۰۲۱-۶-louvre-abu-dhabi-museum-jean-nouvel-006-1-exlarge-169

csm_Louvre_Abu_Dhabi_arial_view_and_site_plan_685a12c3b7

۲۳d5a38db200ec6b-8dd6e

b3f2e679-37ef-45d8-b069-7f0385f593a5

Louvre Abu Dhabi

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle