دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

مالزی و درآمد ۱۱۸ میلیون دلاری از گردشگری !

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۷۲ هزار و ۲۶۴ گردشگر ایرانی به مالزی سفر کردند و پیش‌بینی می‌‌شود تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته میلادی به مالزی سفر کرده‌اند به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده باشد که با این احتساب ایرانیان سال گذشته ۱۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در مالزی هزینه کرده‌اند.

به گزارش ویرلن ؛ هر گردشگر ایرانی در مالزی برای اقامت ۷ روزه در مالزی،  حدود پنج هزار و ۸۸۰ رینگیت ( ۱۴۷۰ دلار) هزینه می‌کند.
ایرانیان سال ۲۰۱۴ به عنوان دومین گروه پرجمعیت گردشگران مالزی از غرب آسیا شناخته شدند و با ۷۲ هزار و ۲۶۴ گردشگر حدود ۱۵۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۴ دلار درآمد برای دولت مالزی ایجاد کردند.
در میان کشورهای اسلامی گردشگران عربستان سال گذشته میلادی هر کدام برای اقامت ۱۰ روزه در مالزی ۹ هزار و ۴۵۹ رینگیت (۲۳۶۵ دلار)، کویتی‌ها برای اقامت ۷/۳ روزه ۸ هزار و ۴۹۴ (۲۱۲۳ دلار)، عمانی‌ها برای اقامت ۸/۷ روزه ۷ هزار و ۹۰۰ رینگیت (۱۹۷۵ دلار) و اماراتی‌ها برای اقامت ۷/۶ روزه ۷ هزار و ۳۸۹ رینگیت (۱۸۴۷ دلار) هزینه کرده‌اند.

سفیر مالزی در ایران با بیان اینکه نیازی به انعقاد تفاهم‌نامه جدید در زمینه گردشگری نیست، افزود: «از آنجا که رابطه ایران و مالزی رابطه‌ای دیرینه است و به‌دلیل تحریم‌ها این روابط کاهش یافت، بنابراین درصدد هستیم که با افزایش روابط و احیای تفاهم‌نامه‌هایی که از قبل در این زمینه میان دو کشور امضا شده گردشگری در این مسیر را رونق بخشیم.»به گفته سفیر مالزی در ایران، مالزی فستیوال‌های بسیاری را در تمام ماه‌های سال برگزار می‌کند که فستیوال‌های موسیقی، رالی و خرید با تخفیف‌های زیاد که مورد علاقه ایرانیان است، از جمله آنها است و از این طریق نیز گردشگران زیادی را برای سفر به مالزی ترغیب می‌کند؛ چیزی که ایران نیز می‌تواند با استفاده از معرفی برخی قابلیت‌های خود از آن بهره‌مند شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle