دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

عجیب‌ترین غار جهان + عکس

هنگ سان دونگ بزرگترین غار جهان

با بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع، ۱۵۰ متر عرض و ۵ کیلومتر طول، هنگ سان دونگ (Hang Son Doong) غاری است واقع در ویتنام و به اندازه ای بزرگ است که رودخانه، جنگل و اقلیم خاص خود را داشته باشد.

به گزارش ویرلن ؛ هنگ سان دونگ که بزرگترین غار طبیعی جهان می باشد، در سال ۱۹۹۱ توسط یک مرد محلی(هوخانه) در ویتنام نزدیک مرز لائوس کشف شد. این غار در منطقه کوانگ بینه ویتنام واقع شده است که بخاطر شیب زیاد، شدت جریان آب و صداهای ترسناک سوت مانند و نبود تجهیزات لازم، از اهالی آن منطقه کسی جرات ورود به آن را نداشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹ یک گروه از دانشمندان از انجمن تحقیقات غار بریتانیا به رهبری هوارد و دب لیمبرت و با ابزار حرفه ای ای موفق به ورود به این غار شدند. یکی از ابزارآلاتی که در کشف زوایای مختلف این غار بسیار موثر واقع شده است، هلوکوپتر ۴ ملخه بدون سرنشین DJI Phantom 2  و کنترل از راه دور بود.

دیواره های این غار آهکی هستند که در جاهای از غار که سقف آن سقوط کرده است  و نور خورشید به آن تابیده است پوشش گیاهی انبوه و درختان گوناگون رشد کرده است.

جان اسپایز، عکاس استرالیایی ۵۹ ساله، یک هفته را برای عکاسی از شگفتی های طبیعی این غار اختصاص داد. شما را به مشاهده ی عکس های وی از این غار زیبا دعوت می نماییم.

 

caves-vietnam-5-asrgardesh-com-16453100

caves-vietnam-6-asrgardesh-com-17013080

caves-vietnam-7-asrgardesh-com-17178205

caves-vietnam-11-asrgardesh-com-18335460

caves-vietnam-asrgardesh-com-18521628

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle