دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

رونق گردشگری جدید ؛ سفره به مزرعه !

گردشگری مزرعه، فراری نوستالژیک به روزهای خوب گذشته
امروزه گردشگران به دنبال تجارب جدید می باشند، و دیگر از هتل های لوکس و سواحل شلوغ خسته شده اند و به گردشگری جایگزین روی آورده اند. یکی از جدید ترین اشکال گردشگری جایگزین گردشگری مزرعه یا کشاورزی می باشد. در این گونه از گردشگری، گردشگران یا در منزل خانواده های مزرعه نشین اقامت کرده، درباره فعالیت های مزرعه داری دانش کسب می کنند، یا با اقامت در مزارع گرمسیری درباره زندگی و فعالیت های مردم آنجا اطلاعاتی می آموزند، یا با زندگی در روستاهای ماهی گیری و در خانه های ماهیگران، همراه آنان به سفر های ماهی گیری می روند.

گردشگری مزرعه، در میان انوارهای کشاورز به عنوان مکمل و جایگزین فعالیت های اقتصادی رواج دارد. افزون بر آن گردشگری مزرعه، ابزاری نیز برای حفاظت از چشم اندازهای سنتی است. برخی گردشگران این نوع گردشگری را با هدف تفریحی دنبال می کنند، یا به عنوان یک « فرار نوستالژیک، به روزهای خوب گذشته» به آن می نگرند. افزون بر این، گردشگری مزرعه به عنوان یکی از زمینه های سرمایه گذاری در کشاورزی مزارع از راه ارائه خدمات پذیرایی مورد تأکید است.

به گزارش ویرلن ؛ گردشگران بدون ایجاد پیامدهای منفی بر اکوسیستم مناطق میزبان، با فعالیت های سنتی کشاورزی در تعامل اند یا در آن مشارکت می کنند. به طور خاص وقتی هدف از بازدید، تمرکز ویژه بر کشاورزی، با هدف لذت بردن از باغات و مزارع یا همراهی با حیوانات اهلی باشد، نوع آن گردشگری کشاورزی است. این نوع گردشگری به واسطه محیط خاصی که دارد از دیگر انواع آن تمیز داده می شود. در واقع این نوع گردشگری بخشی از کل گردشگری و محل همپوشانی گردشگری محیطی و گردشگری فرهنگی است.

گردشگری کشاورزی، بیشتر به محصولاتی مربوط است که به طور مستقیم از زمین کشاورزان به دست می آید و شامل اقامت در مزرعه، کمپ، منزل کشاورز، بازدید های آموزشی، صرف وعده های غذایی، فعالیت های تفریحی، فروش محصولات مزرعه و صنایع دستی بوده است. گردشگری کشاورزی را مجموعه ای از خدمات و تسهیلات رفاهی و اقامتی تدارک دیده شده برای گردشگران به وسیله کشاورزان می داند، و تفاوت آن با دیگر انواع گردشگری روستایی را فراهم شدن اقدامات پذیرایی و تسهیلات رفاهی گردشگران به وسیله کشاورزان بر می شمارد. برای اینکه یک مزرعه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود، باید دارای موقعیت مناسبی برای تماشا بوده و در واقع منظره زیبا، بناهای تاریخی و جاذبه های دیگری داشته باشد. همچنین باید به جاده و حمل و نقل عمومی دسترسی داشته، و مشکلی از لحاظ مجوز توسعه نداشته باشد. گردشگری کشاورزی، اغلب برای توصیف همه فعالیت های گردشگری در نواحی روستایی به کار برده می شود، اگر چه معنای دقیق آن گردش بر روی زمین کشاورزی است، ولی به هر حال در بیشتر موارد، گردشگری کشاورزی شامل آن بخش از فرآورده های گردشگری است که به طور مستقیم با محیط زیست زراعی، محصولات زراعی یا اقامت در مزرعه مرتبط است. گردشگری کشاورزی مفهومی گسترده دارد که جشن ها، موزه ها، ارائه محصولات و سایر جاذبه ها و رویداد های فرهنگی را نیز شامل می شود. اهداف گردشگری کشاورزی، ایجاد در آمد بیشتر با استفاده از منابع کشاورزی برای مقاصد تفریحی به منظور توسعه کشاورزی و بهبود معشیت کشاورزان است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle